Hej!

Skal lave om mit soveværelse derhjemme og har brug for at udskifte loftlisterne langs to af væggene, men kan ikke finde den rigtige type i handelen. Huset blev færdigt '16, så det er relativt nyt, men jeg kan ingen steder finde de loftlister, som sidder i hele huset.

Søgninger får mig til at tro, at det er en hulkehlliste af almugtype. Vedlægger et billede fra internettet (med forkerte mål dog) og et billede fra sønnens værelse.

På stedet bygger listen 50 mm ud på væg og loft.

Kan nogen tippe om, hvor jeg kan købe disse i Stockholm, alternativt bestille?

• Hålkælslist af allmogetyp med trækerne, vinkelvisning, tilpasset loft og væg, bygget 50 mm udad på begge flader.
  • Hvid klassisk takliste monteret langs væg i hjørnet af et værelse, med detaljeret profilering, typisk for allmogestil.
Måske er det lettere at finde, hvis du måler det "rigtigt". Altså målet fra tagkanten til vægkanten.

Har du tjekket Moelven Allmoge tagliste 132 Furu?
(Kan ikke overskue at regne ud, om det bliver det rigtige mål for dig)

Hvordan mener du, man skal måle? Typisk diagonalen altså?
Hvis det er 50 mm i hver retning, så kan man i så fald hurtigt beregne, at diagonalen bliver 70,7 mm

Ja, den ser rigtig ud. Men Moelven er vel grossist og sælger til byggemarkedet, kan man bestille bare nogle meter fra dem som privatperson?

Bor du i Stockholm tjek hos panel og liste Tomtebogatan

Googlesøg "taklist allmoge" så er der en hel del muligheder

Jeg har tjekket alle tipsene nu, men dem jeg finder, er enten for store (bygger 8 cm, hvilket ikke passer) eller af polystyren.

Det føles trægt at skulle købe nye lister til hele rummet for én vægs skyld :-/
Det er vel ikke sindssyge penge, bevares, men alligevel

B Blomqvist78 sagde:
Hvordan mener du, man skal måle? Altså diagonalen?
Hvis det er 50 mm til hver side, kan man hurtigt beregne, at diagonalen bliver 70,7 mm.

Ja, den ser rigtig ud. men Moelven er vel grossist og sælger til byggevarehandlen, kan man bestille kun nogle meter fra dem som privatperson?
På billedet nedenfor er det målet 43, som du skal måle.
Moelven sælger til en masse byggevarehandler, så du må finde en i nærheden, der tager Moelvens sortiment ind, så ligger det sikkert på hylden. Køb en liste i den længde, du har brug for.
B_0056_171012_101925_0090_1536px.jpg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.