Er ved at bygge en maskinhall, hvor jeg har stående reglar på cc60. Isoleret og plastet.
Skal sætte liggende gles 28x70mm på cc 30 og montere liggende osb 60x250cm (alle kanter spontet ergo) for derefter at afslutte med stående gips.
Det er fristende at lægge glesen løbende og ikke sammensætte på regel. Da man sætter så tæt som cc30 og ikke vil lave generalsamlinger samt skrue osb tæt.
Fra begyndelsen havde jeg tænkt at sammensætte på regel dem der sidder på 60-120-180-240cm og måske sammensætte løbende på dem der ligger på 0-30-90-150-210-270-300 og spænder over samme plade.
Men nu da jeg er begyndt lidt småt, føles det fuldt tilstrækkeligt at sammensætte løbende.
Ikke fordi det er ekstremt tidskrævende, men jeg bryder mig ikke om samling på stående 45mm regel. Selv om man holder skruen fra kanten og skråner lidt, er det stadig let at få revner i endetræet.
Skruer med 4,5x60 træskrue. Vil ikke have alt for lille hoved, så ingen tralleskruer som jeg ved, mange bruger og klarer revner i enderne bedre.
Tanker?
Skal sætte liggende gles 28x70mm på cc 30 og montere liggende osb 60x250cm (alle kanter spontet ergo) for derefter at afslutte med stående gips.
Det er fristende at lægge glesen løbende og ikke sammensætte på regel. Da man sætter så tæt som cc30 og ikke vil lave generalsamlinger samt skrue osb tæt.
Fra begyndelsen havde jeg tænkt at sammensætte på regel dem der sidder på 60-120-180-240cm og måske sammensætte løbende på dem der ligger på 0-30-90-150-210-270-300 og spænder over samme plade.
Men nu da jeg er begyndt lidt småt, føles det fuldt tilstrækkeligt at sammensætte løbende.
Ikke fordi det er ekstremt tidskrævende, men jeg bryder mig ikke om samling på stående 45mm regel. Selv om man holder skruen fra kanten og skråner lidt, er det stadig let at få revner i endetræet.
Skruer med 4,5x60 træskrue. Vil ikke have alt for lille hoved, så ingen tralleskruer som jeg ved, mange bruger og klarer revner i enderne bedre.
Tanker?
Kan jo til en vis grad forstå spontet gles i loft, men spontet gles på væg kan nok gøre minimalt med forskel. Der er et dårligt udvalg af spontet gles faktisk.wildeside sagde:
De vil efter min mening blive låst godt af osb, som til gengæld er spontet, så underlaget til gipsen kan ikke andet end blive glat.
Jeg tror ikke, at det vil være noget problem med ikke-spontet, men kan ikke sige hverken godt eller dårligt, da jeg ikke har erfaring med ikke-spontet. Vi køber altid endespontet lægte, her er der ikke dårligt udvalg.P Pligg85 sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
OSB mod råspont på skunkvæg - okay eller ej?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Är det sättningar eller fusk?
Grund & Markarbeten -
"Konstruktionsritningar" utan ansvar. Är det fusk eller?
Juridik -
Överdebitering vid tömning av trekammarbrunn? eller medvetet fusk?
Vatten & Avlopp -
Fuktskada vid duschrumsdörr - fuskbyggt eller otur?
Badrum