Uderum i en af udhusene på ca. 20 kvm, som vi skal lave om til snedkerværksted. Lige nu mangler der gulv, men det er bygget på en sådan måde, at bjælkelag ville passe rigtig godt at bygge med god ventilation under. Tanken er at have ca. 120 mm isolering i gulvet og holde det varmt året rundt med mindst +5°. Tag og vægge isoleres til efteråret.

Lige nu vil vi holde budgettet lavt og undrer os over, hvordan man lettest og billigst lægger et solidt gulv. Have tættere CC-mål og bruge den grove råspont?

Malet spånplade fungerer også, gerne en 2K gulvmaling

Protte

Tør man sætte det ude i et koldlager. Nok til at ambitionen er at have det varmt, men jeg tænkte alligevel at tage udgangspunkt i, at det kan være koldt, og fugten vil jo variere en del i forår/efterår. Jeg overvejede også en spånplade, men er bekymret for, at den skal påvirkes af eventuelle udsving. Men måske tænker jeg forkert?

Først skal du have det varmt og derefter koldt, uanset hvad så holder spånplade bare den ikke bliver våd. Ikke-kondenserende tåler den.

Okay, vi antager, at gulvet skal kunne tåle at være koldt, så bygger jeg med de rette forudsætninger :) Undskyld mine let forvirrede indlæg.

Vådt skal det i hvert fald ikke blive, bortset fra fugten fra lidt spildt maling og en eller anden kølig drik på dage, hvor man er lidt klodset.

Sammenlignede lidt og det bliver billigere at lægge Byggmax trægulv i udhuset/snedkerboden end en gulvspånplade.

Chrissofsweden sagde:
Okay, vi går ud fra, at gulvet skal kunne tåle at være nedkølet, så bygger jeg med de rigtige forudsætninger :) Undskyld mine lettere forvirrede indlæg.

Vådt skal det i hvert fald ikke blive, undtagen fugten fra lidt spildt maling og en velkølet drik de dage, man er lidt klodset.
De dage, man er lidt klodset af velkølede drikke, bør man holde sig fra træbearbejdningsmaskiner.

Protte

Tror det du tænker på er et ikkeproblem.

#nykterist

:)

• Synes
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
Har i min bod 2 lag råspont 20mm som gulv. Det er stabilt..

Chrissofsweden sagde:
Tror det du tænker på er et ikkeproblem.

#nykterist

:)
Man kan jo aldrig så nøje vide.

P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.