Hej :)

Hvordan gør man her for at få det pænt?
Det er et rum i en garage med yderdør.

Gips mod betonvæggen er vel sokkel som gælder.
Hvordan gør man på den anden side, hvor gipsen ikke går hele vejen ned?
Hvordan gør man med den nederste del af døren? Omkring døren bliver det så liste og gerigt, som man gør omkring vinduer?

Tak.

Gipsvæg afsluttet over beton gulv med synligt hulrum imellem, tætning nødvendig. Ubrudt vægoverflade med spartelrester synlige.

Gipsplader fastgjort på en betongvæg i et garage med maling og spartel rester på gulvet. Gips går ikke helt ned til gulvet.

Yderdør i et garage med isolering under og ujævn beton, ubeskyttet nederst ved dørkarmen. Uigennemført gipsvæg mod betonen.
 
H Hamstraren sagde:
Hej :)

Hvordan gør man her for at få det pænt?
Det er et rum i en garage med yderdør.

Gips mod betonvæggen er vel sokkel der gælder.
Hvordan gør man med den anden side, hvor gipsen ikke går hele vejen ned?
Hvordan gør man med den nederste del af døren? Rundt om døren bliver det så smyg og foder som man gør omkring vinduer?

Tak.
[billede]

[billede]

[billede]
En sokkel dækker det der. Evt. skal du lægge en eller anden distans, så soklen støtter op af noget. I min garage er det brædder som sokkel :rofl:
Enten gør du som du beskriver omkring vinduer. Eller så beklæder du også siden med gips. Men gips er jo mere skrøbeligt, så smyg og foder tåler flere stød.
 
Hvorfor ikke nå passende klinker?
 
Står gipsvæggen direkte mod betongulvet?
 
T Tompafix sagde:
En sokkel dækker det der. Eventuelt så må du lægge noget afstandsstykke, så soklen hviler på noget. I min garage er det brædder som sokkel :rofl:
Enten gør du som du beskriver omkring vinduer. Eller så beklæder du også siden med gips. Men gips er jo mere skrøbeligt, så lysning og gerigt tåler flere stød
Tak.

Ikke kun gips men også MDF vil tage skade der, højt trafikeret dør.
Jeg tror jeg kører med hvidmalet høvlet planke og sømmer fast skidtet der som lysning. Så en sokkel mellem gulvet og bunden af lysningen.

Men hvordan gør man med mellemrummet mellem gips og gulv i billede 1?
 
B BosseHansson sagde:
Står gipsväggen direkt mod betonggulvet?
På billede 1 ja, på den anden side af garagen nej.

Der er to forskellige vægge: billede 2 indvendige vægge. billede 1: ydervægge.
 
H Hamstraren sagde:
Tak.

Ikke kun gips, men også MDF vil tage skade der, højt trafikeret dør.
Jeg tror, jeg kører med hvidmalet planhøvlet og sømmer skidtet fast der som gerigt. Så en sokkel mellem gulvet og bunden af gerigten.

Men hvordan gør man med mellemrum mellem gips og gulv i billede 1?
Hvor stort er mellemrummet?
 
S Stefan1972 sagde:
Hvorfor ikke bruge passende klinker?
Klinker hvor? Billede 1?
 
T Tompafix sagde:
Hvor stor er mellemrummet?
+- 6.5cm
 
H Hamstraren sagde:
Klinkers var? Bild 1?
Ved døren tænkte jeg.
 
S Stefan1972 sagde:
Ved døren tænkte jeg.
Klinker som foder og dørtærskel? Eller rundt om hele døren? :D
 
H Hamstraren sagde:
Klinkers som foder og tærskel? Eller rundt hele døren? :D
tænkte sokkel da det blev skrevet om det først. Missede at det drejede sig om flere forskellige ting.
 
H Hamstraren sagde:
+- 6.5cm
Har 90mm planke som sokkel i mit garage :rofl:
Ellers kan det jo løses med almindelig sokkel, så længe du lægger distancer bagved, så sokkelen har noget at ligge mod. Sørg for at tætne mellemrummet udefra, ellers er der risiko for musestræk derbagved :D
 
Hvorfor bygger man på denne måde til at begynde med? Hvorfor er der 6,5 cm afstand mellem væggen og betongulvet?
 
H Hamstraren sagde:
Hvorfor bygger man på denne måde til at begynde med? Hvorfor er der 6,5cm afstand mellem væggen og betongulvet?
Ja godt spørgsmål. Gipset skal jo ikke ligge mod betonpladen ivf. Troede det var dig som havde bygget sådan her, så tænkte ikke spørge hvorfor du havde gjort sådan her :rofl:
 
  • Synes
Hamstraren
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.