Har reglet ned det ujævne loft med 28x70 lægte i to rum i huset med hjælp af laser, kiler, masonitshims og diverse klodser. Det tog en frygtelig tid og var generelt skide kedeligt.

Nu har jeg to snedkere hjemme for at sætte lægtepanel i de store rum, og de bruger Essves karmskrue L til indvendige døre. Prøvede at lave et mindre rum i går og blev positivt overrasket over, hvor nemt og hurtigt det gik. Skru skruen helt i bunden og træk så tilbage til den ønskede højde. Færdigt.
Desuden sætter de kun to karmskruer i hver anden tagspær og en i de øvrige.

Denne metode var måske ikke ny for jer, men det var den for mig :)

Nu mangler man bare en mindre skrue af samme type, som kunne bruges til at niveillere osb i vinduesindfatninger på samme måde. Det ville have været praktisk.

Træk gipsskruer i vinduesmygen brug vaterpas og vinkeljern til at få alle i samme højde. Dutte PL på skruehovederne og skyd OSB'en på plads med dyckertpickan.

Ja, jeg kender også det trick. Virker sikkert også godt.

jeppeknaster sagde:
Jo jeg kender til det trick. Virker sikkert også godt.
Det virker rigtig godt!
Bruger samme teknik når jeg monterer vinduer, 2-3 skrue i bunden, vejer af, stiller vinduet der men tager i stedet franske da de har sekskantet hoved.
Så kan man komme til at justere hvis man har lavet fejl uden at løfte vinduet ned.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.