Efter at have haft snedkere hjemme, har jeg taget en ikke-bærende plankevæg ned. Jeg savede den sidste planke med en fukssvans, og den klemte ikke, men nu et par uger senere har den sat sig lidt, så planken sidder fast lidt. Den kan tages ned og sættes tilbage, men ikke lige så nemt som før.
Plankevæggen var sømmet fast i tagstolen, men bar ikke noget, og der var hulrum over plankevæggen. Den sidste planke holder dog rammen rundt om skorstenen. En af de snedkere, jeg rådførte mig med, inden jeg tog væggen ned, var her og tjekkede efter, jeg tog væggen ned, og han sagde, at jeg ikke skulle være bekymret, MEN det er jeg dog lidt...
Sådan så det ud, før jeg begyndte at rive, og de gule vægge er bærende, og de røde har jeg taget ned:
Sådan ser det ud i dag:
I dag lavede jeg en konsol i 45X5mm fladjern og 2mm plade, som jeg tænkte at sætte fast i murværket.
Er dette en god idé, eller er jeg ude på et forkert spor?
Hvis dette er den rigtige vej at gå, hvad skal jeg bruge til fastgørelsesmetode i murstenen? Plastdybler føles lidt forkert og ikke så stabilt, men det bliver 5 skruer, der fordeler lasten.
Nu sidder konsollen på plads, og snedkeren har været her og inspiceret.
Han troede stadig ikke, at der var behov for at lave nogen ekstra forstærkning, så dette er måske i overkanten, men jeg kan i det mindste sove bedre om natten...
Satte den med nogle franske træskruer i nylonpløk og nogle gevindstænger i anker masse.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.