Hej. Jeg undrer mig over, om nogen ved, om det er muligt at skære i støbejern med f.eks. vinkelsliber eller et andet værktøj? Og hvis det er tilfældet, hvordan sliber man snitfladen?

Jeg har brug for at skære en solid støbejerns-"stav" på 6 x 6 cm i to dele.

Tak på forhånd/Erik
 
Ingen problem at skære i støbejern med vinkelsliber.

Hvordan du sliber snitfladen afhænger helt af hvilken finish du vil have. Du kan køre med sliberondel på vinkelharryen, hvis det er fint at køre i frihånd. Ellers må du fræse.
 
Mange tak for dit svar. Det bliver et weekendprojekt.

/E
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.