Har et nybygget hus i Ytong pudset ud- og indvendigt med pudsemørtel C.
Synes at det i visse rum er blevet lidt "for groft", altså man har ikke filtset tilstrækkeligt, så væggen bliver "kornet" af ballastmaterialet.
Overvejer nu at udbedre dette enten ved at gipspudse og koste for at få struktur, alternativt smide på endnu et lag pudsemørtel C og filts det mere.
Men overvejer en skør idé, om man i stedet kunne slibe den grove ballast væk og på den måde få væk grovheden i strukturen?
Nogen der har prøvet eller kan sige, at idéen er helt til skoven?