Y
ved 3 døre, burde det ikke blive til at jeg kan åbne 2/3 isf?

2 døre 50% men så bliver det vel dumt hvis man skal have noget i midten?
 
Yrrol sagde:
ved 3 døre, burde det ikke blive til at jeg kan åbne 2/3 istedet?

2 døre 50% men så bliver det vel dumt hvis man skal have noget i midten?
Da kræves det en skinne med tre spor. Den bygger mere på dybden...

Det bliver ikke så svært at nå det som er præcis ved døren.
 
Y
burde vel gå at have tre døre på en to-skinne?
 
Milkshaken
Hej!
Jeg har bygget en garderobe med to skydedøre (se billede). Dørene byggede jeg af en formpresset, hvidlakeret masonit, præget som perlespor. Skruet på en enkel ramme af 2 x 2 regler med bagside af krydsfiner. Dørene hænger øverst på 2-skinne på hjul. Dørene holdes på plads nederst med en lille styreklods. Dørene har fire forsænkede pladehåndtag. Desværre kan jeg ikke huske, hvad skinnen havde for fabrikat. Men den blev bestilt via en isenkræmmer, så det er et almindeligt produkt. Bestod af en aluminiumskenne, hvori løb 2 hjul per dør.
 
  • Garderobe med skjutdörrar af hvidlakeret masonit med forsænkede håndtag, placeret ved siden af en sort ovn i et renoveret rum.
Milkshaken
ja den konstruktion er den jeg har foreslået ......
 
Yrrol sagde:
borde vel gå at have tre døre på en to-skinne?
Givetvis men så er 2 døre i samme skinne og du kan maksimalt åbne 2/3 dele.
 
Y
Eller hvordan er det, de har tre alternativer de sælger, beregnet til flere døre.. men det er måske kun 2 baner i skinnen uanset?
 
Jeg spurgte kun efter to-skinne. Men tre-skinne bygger jo lidt meget i dybden. Med to-skinne og dørtykkelse på 2,5 cm bliver det jo godt 5 cm, og mere vil man nok ikke have.
 
Yrrol sagde:
Eller hur er det, de har tre alternativer de sælger, beregnet til flere døre.. men det er måske bare 2 baner i skinnen uanset?
Hvilke skinner tænker du på nu?

Skånskabyggvaror har tresporet skinne til deres pakker...
 
Y
Skydedørsbeslag K-50-1,5 mFor to døre
Skydedørsbeslag K-50-2 mFor tre døre
Skydedørsbeslag K-50-2,5 mFor fire døre

tænkte på disse fra habo... de skriver flere antal døre, så da troede jeg det var flere spor..
men hvis det kun er to spor uanset hvad så overvejer jeg at tage den længste og have 4 små døre, burde jo gøre så man kan åbne som mest.
 
Den har kun to spor.
Jo flere døre du har, desto mindre åbning får du, tænk dig at to døre står i samme skinne. Disse døre har brug for et overlap på nogle centimeter.

Dør et står i ydre skinne, dør to i indre skinne, dør tre står i ydre og dør fire i indre skinne...

At der står antal døre ved skinne længden er fordi du får beslag til dette antal døre i pakken.
 
Y
tænker mere at flere døre giver bedre fleksibilitet, sig at jeg vil få stor åbning i midten, så trækker jeg to døre til siderne.. så stort gap kan jeg vel ikke få med færre døre

eller vinder jeg på at have 3.. føles som 3 da skal dørene jo være bredere og risikoen bliver større for at man får zoner man ikke kan nå tøjet i..
 
Yrrol sagde:
tænker mere at flere døre giver bedre fleksibilitet, sig at jeg vil få stor åbning i midten, så trækker jeg to døre ud til siderne.. så stort gap kan jeg vel ikke få med færre døre

eller vinder jeg på at have 3.. føles som 3, så skal dørene jo være bredere, og risikoen bliver større for, at man får zoner, man ikke kan nå tøjet i..
Ja det stemmer, at du kan åbne op i midten med fire døre...

Men har ikke oplevet det som svært med kun to døre på 3 meter.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.