Går i overvejelserne om en udvidelse af sommerhuset. Udvidelsen skal stå på stolper, bærende bjælker i træ og skal indsætte en skydedør med to døre (25 x 21)
Er der noget specielt, man skal tænke på, så dørene ikke klemmer på sigt?
Jeg tænker på konstruktionen af rammen, da træ har en tendens til at bevæge sig
Er der noget specielt, man skal tænke på, så dørene ikke klemmer på sigt?
Jeg tænker på konstruktionen af rammen, da træ har en tendens til at bevæge sig
Indbygget i væggen. Vidste ikke engang, at det var muligt at bygge den udenpå 
Har sat skydedøre ind, et ret stort parti, i min sommerhus. Med årene er dørene blevet stadig mere genstridige, og til sidst var det svært at få dem op. Årsagen var, at grunden (torpargrund) langsomt har sat sig, ses i øvrigt også fx tapetrynker. Hvad jeg måtte gøre var at løfte den bærelinje, bjælken, som vinduespartiet hvilede på og klodse op med kiler, så blev problemet løst. Så mit tip er: sørg for at vinduespartiet hviler på så stabil en grund som muligt!
Ydervæg.
Klik her for at svare