Hej med jer!

Jeg har brug for tips til en butik, der sælger skruestift i større modeller. Det er altså en skrue med M-gevind i den ene ende og trægevind i den anden ende. Jeg har brug for ret store skruer, M12*200, og de skal være galvaniserede. Så hvis nogen kender et godt sted at handle fra, modtager jeg meget gerne tips!
Tak på forhånd!

Tvivlsom at der findes så store. Hvis du har adgang til rondell og svejser, så vil jeg anbefale at købe Fransk skrue og gevindstang, skære dem i passende længder og svejse sammen.

Hvis det er stenmateriale i væggen/gulvet/loftet, kan du bruge ankermasse og gevindstang i stedet.
M10*120 tror jeg er det største, jeg har set i byggemarkedet desværre

Tak for alle tips!

For at være mere tydelig, så er det en Fransk balkon i galvaniseret stål, der skal fastgøres i en tømmerstamme. Væggen har, udefra set og ind: panel 22, sømlægte 34, isolering 70 og derefter tømmer. Det er derfor, jeg har brug for så lange og kraftige stifter. Planen fra starten var at bruge fransk skrue til fastgørelsen, men pga. en uovervejet (læs: helidiotisk!) placering af fastgørelseshullerne i balkonen, kan man ikke bruge længere fransk skruer end ca. 140 mm. Det ser ud til, som Vojma foreslår, at jeg selv fremstiller skruerne. Det bliver dyre skruer......

Det fungerer ikke med en gennemgående gevindstang eller "skaber det problemer" på indersiden?

Alfredo: Nej desværre så går det ikke, træet er synligt på indersiden, så det kan se lidt fjollet ud : )
Jeg undrer mig over, hvordan det ville fungere med gevindstang + passende fastgørelse, altså som en stensmontage, men i træet.
Knasten er, at det er netop en lille balkon, så man vil jo ikke gamble med monteringen.....

Nu spekulerer jeg lidt, da jeg ikke har nogen anelse om standard/finish/tilstand på din inderside. Muligvis kunne du forsænke en islagsmøtrik fra indersiden og plugge med lignende materiale som din tømmerstamme. Kan vel blive alt fra helt OK til totalt uacceptabelt afhængigt af, hvordan det ser ud i øvrigt, og hvad man har for krav...

Alfredo: Ingen dum idé! Det er malet tømmer, ret "grov" udførelse, så det kan nok fungere!

En anden idé. Der er ingen, der ved om der findes noget lignende betongekspandere, bare til træ. Jeg ser for mig en form for "klump", der folder kraftige modhager ud, når man strammer gevindstången. Har dog ingen anelse om, noget lignende eksisterer....

Corre, jeg er dig evigt taknemmelig!
Hvilket sortiment! Fik lyst til at bestille en palle med "bra att ha" blandet bolt og skrue:)

Jeg ville nok hellere bruge gennemgående gevindstang, betydeligt stærkere. Brug en hulsav på indersiden til passende dybde, bræk "låget" af med en skruetrækker, bor et hul og sæt gevindstangen i med en stor skive og møtrik. Så er det bare at tilpasse "låget", så det passer, og trykke det på med passende klæbemiddel.

Tiofingers-Perra Tiofingers-Perra sagde:
Hej på jer!

Jeg har brug for tips til en butik, der sælger skruestifter i større model. Det er altså en skrue med M-gevind i den ene ende og trægevind i den anden ende. Jeg har brug for ret store skruer, M12*200 og de skal være galvaniserede.
Så hvis nogen kender en god butik at handle fra, så tager jeg gerne imod tips!
Tak på forhånd!
Kig på https://www.walraven.com/se/ de har skruestifter op til M12 / 200mm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.