D
Jeg skal skrue vinkeljern/byggvinkler i en 19mm mdf, hvilke skruer skal jeg bruge?

Jeg skal altså ikke samle mdf eller skrue i eller ved kanterne.

Kah testede almindelige kuppelformede træskruer, synes de glider noget voldsomt. Det var svært at få det initiale hul, før skruen greb fat.
 
Jeg plejer altid at forbore et hul, der er en anelse mindre i diameter end skruen, der skal bruges, f.eks. 3mm bor til 3,5mm skrue, men om det er korrekt, ved jeg ikke!
 
  • Synes
Cjwik og 1 anden
  • Laddar…
MDF bør altid forbores, materialet er så kompakt, at det ikke har noget sted at tage hen, når man skruer en skrue i.
 
  • Synes
mexitegel og 1 anden
  • Laddar…
D
Selv om man skruer midt på en mdf-plade?

Forborer I med en størrelse mindre, altså hvis skruen er 4mm så bruger I forbor med 3mm?
 
Mål skruens "kærndiameter", dvs ikke gevindet, og tag et lidt mindre bor.
 
D
Synes jeg ikke er et problem, men det er jo ikke værre end at du tester ;).
 
D
Må finde skydelæren først, suk.
 
Ahh, ja uden skydelære er det lidt svært at måle :D
 
D Derbyboy sagde:
Borde gå att höfta.
Det er jo ikke direkte kritisk med præcise mål. Jeg ville nok i første omgang have prøvet at lave et "indgangshul" med en ting.
 
D
mexitegel mexitegel sagde:
Ahh, ja uden skydelære er det lidt tricky at måle :D
Et eller andet sted er det jo! Vil huske, at det er godt slidt desværre
 
D Derbyboy sagde:
Ganske svært at komme til kernen med et skydelære, når det er så små dimensioner som 3,5x16mm. Bør kunne skønnes.

desværre angiver producenterne heller ikke "kernemålet".

[link]
Prøv med 2.5 mm-bor.
 
D
Kommer nok køre 4x16mm og så går jeg op til 2,8 måske?
 
D
Jeg skal skrue en baldakin fast til emhætten i køkkenet.
 
  • Loft med udskæring og kabler monteret, klar til installation af baldakin til køkkenventilator.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.