Monterer lige nu OSB plade mod plåtreglar og har lidt problemer med at skruehovederne stopper med at gå ned i pladen. Nogen der har gode tips?
Skruen jeg bruger nu er et storpack fra Byggmax og skærer ind i reglen rigtig fint, men når hovedet når OSB pladen så begynder skruen at rotere i stedet for at trænge ned i materialet.
Skruen jeg bruger nu er et storpack fra Byggmax og skærer ind i reglen rigtig fint, men når hovedet når OSB pladen så begynder skruen at rotere i stedet for at trænge ned i materialet.
Præcis.. her skal der bruges spånpladeskrue, der fræser sig ned i pladen.... men sandsynligvis er det, der sker her, at skruen fræser hullet op i stålskelettet, så den bare glider... let at ske med for høj hastighed, når man skruer. Momentet skal også være relativt lavt...
skruv forsigtigt, supplér gerne med lidt hvidlim mellem pladen og skelettet... og så fuldskrue gipspladerne, så sidder det hele som det skal.
skruv forsigtigt, supplér gerne med lidt hvidlim mellem pladen og skelettet... og så fuldskrue gipspladerne, så sidder det hele som det skal.
Spånpladeskruen trængte ikke ordentligt ind i pladereglen, men pladereglen bøjede sig hele tiden.
Købte også et par sorte 25mm Grabber gipsskruer, men de opførte sig præcis på samme måde.
Men, så begyndte jeg at gøre sådan her, og det blev supergodt:
Jeg skruede Byggmax gipsskruen til pladeregler (de som jeg ikke kunne få hovedet ned i OSB'en) et par centimeter ved siden af, hvor jeg havde tænkt mig skruen. Denne skrue bed nemt fast i pladereglen ordentligt.
Derefter skruede jeg Grabbers sorte 25mm gipsskrue til pladeregel der, hvor jeg ville have skruen. Byggmax-skruen holdt reglen på plads, og Grabber-skruehovedet gravede sig fint ned i OSB-pladen.
Selvfølgelig skulle jeg skrue dobbelt så mange gange, men det bliver GODT
Købte også et par sorte 25mm Grabber gipsskruer, men de opførte sig præcis på samme måde.
Men, så begyndte jeg at gøre sådan her, og det blev supergodt:
Jeg skruede Byggmax gipsskruen til pladeregler (de som jeg ikke kunne få hovedet ned i OSB'en) et par centimeter ved siden af, hvor jeg havde tænkt mig skruen. Denne skrue bed nemt fast i pladereglen ordentligt.
Derefter skruede jeg Grabbers sorte 25mm gipsskrue til pladeregel der, hvor jeg ville have skruen. Byggmax-skruen holdt reglen på plads, og Grabber-skruehovedet gravede sig fint ned i OSB-pladen.
Selvfølgelig skulle jeg skrue dobbelt så mange gange, men det bliver GODT
Klik her for at svare