H
hvorfor skrue soklerne?
det bliver jo meget pænere at sømme plus at det går hurtigere og er billigere

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Eller så køber du en tynd bred dobbeltklæbende tape. Føles vanvittigt besværligt med pløk til gulvlister

Det er betonvæg, går det med søm?
Ville være sødt af jer, hvis I kunne linke søm eller tejpen I mener.

Men sætter jeg søm i, så vil jeg nok tage hele væggen med igen, når listerne skal væk.
Bliver nok plug og skrue.

Tak på forhånd

Senest redigeret:
H
evoline sagde:
Det er betonvæg, går det med søm?
Vil være venligt af jer, hvis I kunne linke søm eller tapen I mener.

Men hvis jeg sømmer, så kommer jeg nok til at trække hele væggen ned, når listerne skal fjernes.
Det bliver nok plug og skrue.

Tak på forhånd
søm synes jeg absolut, du skal køre på.
ingen problemer med at demontere listerne, så bare bruge en brækstang.
De bliver så meget pænere, og så kan du også få sømmet lakeret i korrekt farvetone, så de smelter ind i listen.

https://www.bauhaus.se/sockelskruv-6st-fp.html Plejer jeg at bruge, der findes lidt forskellige varianter. Jeg plejer at måle ud, hvor jeg vil have skruen på listen, så skrue skruen ind mod væggen, så jeg får en nøjagtig markering, hvor jeg skal bore og plugge. Held og lykke.

• Synes
shoffa
  • Laddar…
tidligere blev der brugt hvad der kaldes klipssøm, er det af mode?

Silicon/lim brugte jeg på vores tidligere betonvægge. Ingen problemer overhovedet med at få det flot!

leby sagde:
förr användes vad som kallas klippspik, är det ur mode?
Det findes stadig, men bruges sjældent. Nu er det oftest skrue, den slags søm hul visade, dyckert picka eller lim tror jeg

Kan man køre med disse træskruer i en anden størrelse med rød plugg?
De er meget billigere end de Minikubik linkede, som koster 84 kr for 6 stk.

Tror jeg springer søm over, det var sømmet før, og jeg fjernede liste og væg med koben.
Ville kunne fjerne listen uden at væggen går i stykker.

Tak for alle tips

Det fungerer sikkert, sagen med sockelskruv er at de har et lille hoved. Google på sockelskruv så findes der masser og sikkert billigere end netop de jeg linkede.

BirgitS
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.