Hej.
Jeg ved ikke, om jeg har tænkt forkert, da jeg begyndte at bygge loftstrappen.
Kan jeg skrue trinbrættet fast i den "liste", der er til at fastgøre i, eller holder det kun med noget som fx pl400? Der er ikke meget at lime mod. Jeg tænkte at spartle over skruehovederne med 2-komponent træspartelmasse bagefter. Og male trappen hvid.

De 2 trin nederst skal man kunne åbne trinbrættet som en skuffe med hængsler.

Hvad tror I er bedst? Vil spartelen over skruehovederne i trinbrættet holde?

Tak på forhånd.
 
  • Billede af en ufærdig lofttrappe med synlige trappetrin, nogle træplader og en opmålningslinjal. Træstrukturen er tydelig på overfladen.
  • Lofttrappekonstruktion med åbne hylder og værktøj som målebånd, stikkontakt og isoleringstape på et trin. Træet er ubehandlet.
  • Bygge af lofttrappe med ubehandlet træ, flere trin, værktøj og målestok synlige. Spørgsmål om fastgørelse og maling i tekst.
  • Trætrappe under konstruktion med ubehandlede trin og sidepaneler i et rum. Værktøj og materialer ligger på gulvet ved siden af trappen.
Skånepöjk
G Grymsi sagde:
Hej.
Ved ikke om jeg har tænkt forkert, når jeg begynder at bygge loftstrappen.
Kan jeg skrue trinbrættet fast i den "liste", der findes at fastgøre i, eller holder det med kun type PL400? Der er ikke så meget at lime imod. Tænkte at spartle over skruehovederne senere med 2-komponents træspartel. Og male trappen hvid.

De 2 trin nederst skal man kunne åbne trinbrættet som en skuffe med hængsler.

Hvad bliver bedst tror I? Vil spartlen over skruehovederne i trinbrættet holde?

Tak på forhånd.
spontant er følelsen, at det er nok at lime trinbrættet fast med trælim? Dem vil du jo alligevel ikke trække i?
Brug Casco Superfix, hvis du vil have en endnu stærkere lim...?
 
Kan du ikke skrue dem underfra? Så får du jo skjult skruning. Så kan du både skrue og lime! Skal du lime så brug trælim, det bliver stærkest.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.