Jeg har installeret skydedøre, der har en ståldrager som overligger. Forsøger nu at installere 18mm træ-karm mod ståldrageren. Jeg bruger skruer (4.8 x 32mm) i henhold til billedet nedenfor, har forboret drageren med 4mm og også forboret træet halvvejs med 10mm, da jeg vil skjule møtrikken. Jeg kommer ingen vegne. Oftest presser skruen træet ud.
Jeg så på YouTube, at nogen udførte præcis det samme, men med skruer som disse:
Forkerte skruer eller gør jeg noget forkert? Kører skruemaskinen på lav hastighed med høj kraft.
Jeg har installeret skydedøre, som har en stålbjælke som overlægger. Forsøger nu at installere 18mm træ-sprosser mod stålbjælken. Jeg bruger skruer (4.8 x 32mm) ifølge billedet nedenfor, har forboret bjælken med 4mm og også forboret træet halvvejs med 10mm, da jeg vil skjule møtrikken. Jeg kommer ingen vegne. Oftest skubber skruen træet ud.
[billede]
Jeg så på YouTube, at nogen udførte præcis det samme, men med skruer som disse:
[billede]
Forkerte skruer eller gør jeg noget forkert? Kører skruemaskinen på lav hastighed med høj kraft.
Hvis det nu er en bjælke og ikke bare tynd plade/jern, så er det den forkerte skrue. Jo, selvborende spids, men næppe til 6mm tykt gods i en stålbjælke. Brug en m-gevind skrue med låsemøtrik i stedet.
Har du seriøst ingen anelse, eller er du bare rigtig uvidende? Hvorfor tror du, det er en borestang på skruerne? 🤦
For alvor mand. Det begynder at blive virkelig skørt nu.
Har skruet nok pladefacader og stilladser i bjælker og søjler, så ...
Og præcis alle, der har skruet i plade eller bjælke og IKKE går rundt med hovedet under armen men faktisk bruger det, ved, at man ligesom ikke skruer gennem 6 mm bjælke med sådan én med nogen større finesse eller succes.
Du ved vildt meget... nogle indlæg oppe forstod du ikke engang, hvorfor træet trak og henviste til, at det allerede var boret 10 mm. Der findes konstruktionsskruer/vingskruer, som har en indbygget fræser til fri fræsning, du bemærker sikkert, at den skrue TS henviser til, ikke har det.
Konstruktions/vingskruer med betydelig mere borekapacitet plejer at være specificeret op til ca. 4 mm stål som standard, det kan sandsynligvis bores 1 mm mere nogle gange, før spidsen smelter. Skruen TS bruger, kaldes normalt montageskrue og har en helt anden pris, en helt anden hærdning og en pladekapacitet på cirka 0,8-2 mm.