Tænkte at skrue et skurloft af råspont og skjult ved fjer.
Er det terrasse- og panelskruer, der anvendes?
Er der nogen forskel i, hvordan det trækker, forskellige modeller/fabrikanter og gør det ikke sværere at banke fjeren på den næste brædde?

Gulvskrue?

Spontant tænker jeg Hecos skrue til skjult montage. Eller panelclips?

Nu må jeg skamme mig. Jeg kiggede i et ældre lager, som jeg troede var sømmet med dyckert. Der sad der i yderkanten skruer, der havde hoved med "firkantspor". Det må blive sådan gulvskrue, det burde række med 42 mm til 20 mm råspont, Essve 3,9*42.

Std for skrue er vel en længde som er 2.5-3 gange tykkelsen på det man skal fæstne.
Jeg har 32mm gulvbrædder og 75mm skrue

Huddingebo Huddingebo sagde:
Std for skrue er vel en længde som er 2.5-3 gange tykkelsen på det man skal fastgøre.
Jeg har 32mm gulvbrædder og 75mm skrue
Søm gange 3 og skrue det dobbelte eller nærmest over har jeg fået at lære fra finsnikkere i familien. Men det har måske krøbet af sted med tiden.;)
Så har du 32 mm bliver det 64 mm eller størrelsen over, dvs 75 mm.

K
Så hvis det da ligger almindelig 22mm gulvspånplade, hvorfor skulle man så bruge en skrue, der går ud med 21mm..?!
Regler i al ære, men lidt viden og fornuft tror jeg kommer længere.

K kniv sagde:
Så om det då ligger vanligt 22mm golvspån, varför skulle man då dra med en skruv som går ud med 21mm..?!
Tommelregler i all respekt, men lidt viden og fornuft tror jeg kommer længere.
Selvfølgelig tilpasser man sig efter, hvad der gøres, man sømmer heller ikke underlagspap med gange tre :crysmile:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.