45,863 læst ·
17 svar
46k læst
17 svar
Skru eller søm fast tærskel?
Hej!
Ved ikke om dette indlæg passer her men, et spørgsmål som sikkert er meget let at svare på måske.
Jeg har lagt nyt gulv i rummene og skal montere almindelig flad tærskel, skal den skrues fast eller kan man bruge en sømpistol eller hvad synes I?
Venlig hilsen
Johan
Ved ikke om dette indlæg passer her men, et spørgsmål som sikkert er meget let at svare på måske.
Jeg har lagt nyt gulv i rummene og skal montere almindelig flad tærskel, skal den skrues fast eller kan man bruge en sømpistol eller hvad synes I?
Venlig hilsen
Johan
Hej!
Det er en sådan, men glat på begge sider da jeg har skåret den selv.
http://static.byggmax.com/image/products/472x472/114208_472x472.jpg
Der er intet der trykker den fra oversiden, ingen dørkarm eller sådan.
Venligst
Johan
Det er en sådan, men glat på begge sider da jeg har skåret den selv.
http://static.byggmax.com/image/products/472x472/114208_472x472.jpg
Der er intet der trykker den fra oversiden, ingen dørkarm eller sådan.
Venligst
Johan
denne tærskel ligger løst klemmes fast af dørkarmene, men vil man have brænde kan man køre med den kære sømpistol i egetrælillenJ sagde:
Var den for lang i begge ender !
Den trykkes aldrig ned af siderne, den ligger mellem dørkarmen i normale tilfælde men eftersom du har kappet i begge ender, så er det fornuftigste alternativ at lime den fastlillenJ sagde:
Skru med to forssænkede messingskruer. Vær forsigtig, så du ikke får "kanter", som strømperne hænger fast i...
Ville aldrig lime, du har måske brug for at fjerne den engang.
Nyere karme ligger ikke på tærsklen, men du ser ud til ikke at have en karm, men kun et "hul".
Messing er pænest, ingen anden grund (virker med enhver rustbeskyttet skrue)
Ville aldrig lime, du har måske brug for at fjerne den engang.
Nyere karme ligger ikke på tærsklen, men du ser ud til ikke at have en karm, men kun et "hul".
Messing er pænest, ingen anden grund (virker med enhver rustbeskyttet skrue)
Forbor, forsenk og så skrue tænker jeg at gøre på mine tærskler (som lige nu ligger løst). Men jeg er lidt bange for, at de skal sprække. Så har man problemer, sidder ligesom fastklemt og foder er fastgjort på karmen, så man justerer ikke gerne karmen. Ikke alt i rigtig rækkefølge, jeg ved...
Men på den anden side "kom jeg til" at skyde omkring 10 stk. 18 gauge søm fra pistolen i en egetræs tærskel, og den sidder som et hus og sprækkede ikke... men vi får se, om sømmene kryber op med tiden. Har fungeret en måned i hvert fald
.
Men på den anden side "kom jeg til" at skyde omkring 10 stk. 18 gauge søm fra pistolen i en egetræs tærskel, og den sidder som et hus og sprækkede ikke... men vi får se, om sømmene kryber op med tiden. Har fungeret en måned i hvert fald
