Hej!

Ved ikke om dette indlæg passer her men, et spørgsmål som sikkert er meget let at svare på måske.

Jeg har lagt nyt gulv i rummene og skal montere almindelig flad tærskel, skal den skrues fast eller kan man bruge en sømpistol eller hvad synes I?

Venlig hilsen

Johan
 
Er det en standardtærskel? I så fald plejer man ikke at fæstne den overhovedet.
 
Lim.
 
Er der huller forborede i tærsklen? Hvis ikke, lim eller lad være med at fastgøre den. Karmarna vil klemme den fast alligevel. Er der huller, så skru.

Mvh

Stefan

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
lillenJ sagde:
Hej!

Det är en sånher, men glat på begge sider da jeg har skåret den selv.

[link]

Det er intet, der trykker den fra oversiden, ingen dørkarm eller sådan.

Venligst

Johan
denne tærskel ligger løst klemmes fast af dørkarmene, men vil man have brænde kan man køre med den kære sømpistol i egetræ :confused:
Var den for lang i begge ender !
 
Det er sådan, at der går almindelig gulvsokkel på siderne, så jeg har ingen dørkarm eller noget, der trykker ned den ligesom :)!

/ Johan
 
  • Synes
Dib
  • Laddar…
lillenJ sagde:
Det är så att det går vanlig gulv sokkel på siderne så jeg har ingen dørkarm eller noget som trykker den ned ligesom :)!

/ Johan
Den trykkes aldrig ned af siderne, den ligger mellem dørkarmen i normale tilfælde men eftersom du har kappet i begge ender, så er det fornuftigste alternativ at lime den fast
 
Jeg havde skruet med messingskruer
 
Okay tak for svarene, så bruger jeg både messingeskruer og lim :)!
Hvorfor lige messing forresten, er der noget specielt med dem?

Venlig hilsen

Johan
 
Skru med to forssænkede messingskruer. Vær forsigtig, så du ikke får "kanter", som strømperne hænger fast i...

Ville aldrig lime, du har måske brug for at fjerne den engang.
Nyere karme ligger ikke på tærsklen, men du ser ud til ikke at have en karm, men kun et "hul".

Messing er pænest, ingen anden grund (virker med enhver rustbeskyttet skrue)
 
Sådan gjorde vi..
Vi ledte efter skruer, vi syntes var pæne, og vi er tilfredse. Vi bliver nødt til at fjerne den senere, når gulvet skal vokses osv., så lim var ikke en mulighed for os.

Lidt beskidt nu efter renovering, men billedet tjener sit formål i hvert fald :P
 
  • Gulvplanker med synlige skruer og lidt støv efter renovering. Skruerne er midlertidige for at undgå lim, da gulvet senere skal behandles.
Var det så det så ud da var skruv det bedste
 
Lidt sent nu men dobbeltsidet tape har jeg under mine tærskler for at undgå at de knirker. Det ville også have set pænere ud i dit tilfælde.
/CC
 
Forbor, forsenk og så skrue tænker jeg at gøre på mine tærskler (som lige nu ligger løst). Men jeg er lidt bange for, at de skal sprække. Så har man problemer, sidder ligesom fastklemt og foder er fastgjort på karmen, så man justerer ikke gerne karmen. Ikke alt i rigtig rækkefølge, jeg ved...

Men på den anden side "kom jeg til" at skyde omkring 10 stk. 18 gauge søm fra pistolen i en egetræs tærskel, og den sidder som et hus og sprækkede ikke... men vi får se, om sømmene kryber op med tiden. Har fungeret en måned i hvert fald :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.