Nogen der ved om det er muligt at skrue betonskruer direkte i mursten uden plug? Altså bare bore og skrue, eller er der risiko for at det revner?

Har disse skruer og vil skrue stolpebeslag med plade direkte ovenpå murstenen. Som i øvrigt er Benders Labyrint Maxi, 35x21x14.

En papkasse med flere betonskruer, mærket som "Betongskruv Wafer", størrelsen 7,5x75 mm, cirka 100 skruer indikere forpligtelser ift. mursten installation.

Er murstenen af beton og ikke hule, plejer betonskruer at fæste godt uden plug. Hvad der anbefales med den, du har valgt, ved jeg ikke.

Rickard.
Jeg testede med en mindre betonskrue i en til udseendet lignende sten, tror det var 5.5mm bor og det holdt rigtig godt, hvordan det holder i længden ved jeg selvfølgelig ikke.

B larry78 sagde:
Er murstenen af beton og ikke hule plejer betonskruer at fæstne godt uden plug. Hvad der anbefales med den, du har valgt, ved jeg ikke.
Skruen er lavet til at skrues uden plug. Det er mest stenen, jeg er bekymret for at den skal revne...

Rickard. Rickard.ag sagde:
Jeg testede med en mindre betonskrue i en til udseendet lignende sten, tror det var 5.5mm bor og det holdt rigtig godt, hvordan det holder i længden ved jeg selvfølgelig ikke.
Okay, men den revnede i det mindste ikke, da du skruede. Disse skal bores med 6mm før... må håbe det virker! :oops:

Rickard.
Ville sige, at der er ekstremt lille risiko for, at det sprækker, da betonskruer er skånsomme mod betonen sammenlignet med næsten alle andre fastgørelser, der bruger tryk for at sidde fast.

Hold dig bare et godt stykke fra kanterne.

• Synes
C.Lundin og 1 anden
  • Laddar…
Lyder godt. Tak!

Det er nok boring, der er værst ville jeg sige nær kanterne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.