hahalj
Vil bygge en enkel rampe i trykimprægneret træ til mit skur, den bliver ca. 1 m bred, faldhøjde ca. 35-40 cm over 2 meter. Dette for at let kunne få plæneklipper, cykler, trillebør m.m. ud og ind. Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg gør den skridsikker?

Jeg har set løsninger, hvor man har klædt træet med galvaniseret metalnet med ca. 20-25 mm masker, hvordan får man det til at sidde tæt mod brædderne? Hæfte i hver maske? Hvor godt holder en sådan løsning?

Nogle andre idéer?

Ja, strækmetal er din løsning. Plejer at skrues med skive.

hahalj
Ok, hvor tæt skal man skrue? Over hele overfladen eller er det nok langs kanterne af nettet?

D09
En anden idé som skridsikring er at sømme tagpap på.

hahalj
Det er jo en interessant idé selvfølgelig. Hvad kan man tro om levetiden på det? Er vel egentlig ikke lavet til regelmæssig slid med støvler og støvler.

D09
Det holder forbløffende godt. Har det på det "midlertidige" trappetrin ved indgangen, og det har siddet i et år, hvis ikke mere.

Let at skifte, og der er altid nogen, der vil af med en overskydende rulle ;)

Danseterrassen (åben/udendørs) her i området beklædte vi de glatte trapper med også. Ingen børn, der er faldet på rumpen siden da ;)

hahalj
Ok, jeg kunne måske prøve dette først da. Kan jo skifte senere, hvis man synes det ikke fungerer.

• Synes
Lindroth88 og 1 anden
  • Laddar…
hahalj
Ok, tak for tippet. Ser ud som almindeligt sandpapir.
Men jeg prøver nok først med tagpap, får nok nogle kvm til overs efter at jeg har lagt taget på skuret.

Har prøvet med halktejp som findes på Biltema, kræver grundigt forarbejde med sandpapir og tørt træ. Men tagpap er jo billigt og nemt at skifte ud, skal selv prøve når al halktejp er faldet af...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.