Hej
Har set at der findes mange tråde, der behandler emnet. Men ingen ser ud til at besvare spørgsmålet i overskriften. Altså kan man egentlig få det pænt med svanhals mod et skråtag?
Alle tips og råd modtages med stor taknemmelighed!
Har set at der findes mange tråde, der behandler emnet. Men ingen ser ud til at besvare spørgsmålet i overskriften. Altså kan man egentlig få det pænt med svanhals mod et skråtag?
Alle tips og råd modtages med stor taknemmelighed!
Forbindelsen mod loftet går vel at få til, lidt afhængig af tagvinklen men geret i de nederste hjørner har jeg aldrig set nogen rigtig god løsning pga at det ændrer retning i to planer, hvilket gør det svært
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
Hvis man kan finde en liste med proportionelt større radius, kan det narre øjet. Det kan dog blive svært med det standardsortiment, der findes hos leverandørerne. Det skal et hyvleri til at ordne det.
Ja, det anede mig. Vil gøre nogle forsøg med hjælp af lidt smyglist og latex. Måske kan man bygge noget op bag selve svanehalsen, hvis man arbejder lidt på det?Johan Gunverth sagde:
Vi har mansardtag på vores hus, og under renoveringen af det ene rum grublede jeg over dette. Til sidst høvlede jeg den ene side på bagsiden i samme eller en noget større vinkel som væggen. Dette gjorde, at den nedre del på svanehalslisten kom tæt ind på væggen, og der var ikke behov for at fylde ud med latex eller lignende.
Klik her for at svare