Leder efter lidt inspiration til min kommende skråtagsgarderobe. I ved, klassiske 1,5 plans hus med vinduer på gavlene og garderobeplads langs med skråtaget, fuld højde foran og længst inde ca. 50 cm. Garderoben kommer til at have skydedøre. Kan ikke komme på en praktisk løsning til indretningen. Håber nogen kan give lidt billedinspiration! behøver hjælp! //desperat hjemmefixer med masser af tøj!! (Stina)
Det kommer jo an på dybden, hvad der fungerer, men sådan indrettede jeg et klædeskab langs skråvæggen: hylde øverst (jeg fandt konsoller, der kan justeres for hældning for længe siden, kan ikke huske hvor, men ellers har jeg selv snedkereret nogle). Hylden sidder i en passende højde, så man kan sætte en stang til tøj under. Trådkurve på hjul under. Måske kan man sætte lommer til sko på skråvæggen over trådkurvene? Har desværre ingen billeder, det var i et tidligere hus, men jeg vedlægger en grim lille tegning, håber den er forståelig.
hej! vi har også et sådan hus men valgte IKEAgarderober som vi satte cirka tre m ud fra den lave væg (vores lave væg er 900mm høj). Garderoberne er i vinkel med en hjørnedel dvs de dækker også en del af den indervæg, som er lige (ikke skrånende tag). Hjørnedelen giver rigtig meget opbevaringsplads. Garderoberne er cirka 2.30 m høje og forkanten er hel men bagkanten og gavler/sider har vi savet i vinkel langs taghældningen. Indretningen er som en almindelig IKEAgarderobe med hylder, skuffer, kurve og bøjlestænger. Vi er supertilfredse! / Lena
Klik her for at svare