Jeg er i gang med at bygge nyt med totalentreprise.
Det bliver aktuelt med paralleltag på huset, og jeg har fået to alternativer.
Paralleltag blev løsningen, for jeg ville have højt til loftet, selv i hallen.
22 graders vinkel på alternativ 1 og 12 graders vinkel på alternativ 2.
Betyder det, at der er mindre højde på alternativ 2 med 12 graders vinkel?
Jeg undrer mig også over de streger, der går i midten. Det ene alternativ havde flere streger i midten, og det andet havde kun en streg. Ved I, om det betyder, at bjælken er tykkere eller større?
Alternativ 1 innebär ifølge tegningerne en bjælke i kippen, med en stolpe midt i rummet.
Alternativ 2 har fritbærende spær som ikke behøver at blive understøttet med en bjælke eller stolpe, de giver dig dog ikke lige så højt til loftet.
Mange tak for dit svar.
Alternativ 2 er det, der synes at være aktuelt. 14 graders vinkel er standard, men nu bliver det 12 graders vinkel i stedet. Er 12 graders vinkel meget lav?
Det ser ikke så pænt ud med en bjælke i kippen, men det er dog pænere med større højde i huset eller hvad tænker I?
Alternativ 2 er det, der ser ud til at være aktuelt. 14 graders vinkel er standard, men nu bliver det i stedet 12 graders vinkel. Er 12 graders vinkel meget lav?
Det ser ikke så pænt ud at have en bjælke i kippen, men flottere med højere loftshøjde i huset, eller hvad er jeres tanker?
Der er stor højdeforskel med kiploft sammenlignet med sakstagstole, men det burde være prisforskel, sakstagstole plejer at være det billigere alternativ.
Forskellen i højde til indvendig "nok" bliver ca. 90 cm, men så får I jo en stolpe midt i det hele, som I slipper for med den fritbærende løsning (og en synlig bjælke). Jeg ville absolut vælge sakstagstol for at slippe for stolpen.
Det vil stadig føles luftigt med den loftshøjde.