Jeg overvejer, om nogen mod forventning ved, hvor jeg kan finde glatspont 16x120 i Stockholm-området. Har tjekket med Fredells, Lissma og Byggolle i Nacka - enten er der to ugers leveringstid, eller også er der faste, skøre længder på træet (bliver over 30% spild).

Træet skal sidde på væggene i soveværelset. Underlaget er sådan, at jeg kan sammenføje løbende uden problemer - tror I, det ser mærkeligt ud? Træet er selvfølgelig ikke endespundet, men man kunne lave en svag affasning i samlingerne.

• Synes
Mdde
  • Laddar…
Tjek med Södermalms Træ (Danvikstull), de har ret meget at vælge imellem

Jeg giver et kald!

Har også begyndt at kigge hos leverandørerne af massive gulve i stedet, det har fordelen, at træstykkerne er møbeltørre og ofte endenotede, men det bliver lidt dyrere.

Mvh,
Mathias

Vi har købt fra Strängnäs brädgård.
Vi havde dog noget smallere, jeg ved ikke om de har 120 på hylden.

De har kørt til Stockholm tidligere, jeg ved ikke om de stadig gør det.
Tager 1-1,5 time at køre med trailer.

Et tip er at ringe ;)

0152-331900

Hvad tror du om byggmax fyrretræsgulv 14 x 117 til 89 kr/kvm? Jeg har lagt det som gulv på landet, og det var helt OK. Endenot gør, at der næsten ikke bliver noget spild. Derimod er alle længderne lige lange, hvilket gør, at samlingerne ender langs en skæv linje over rummet. Ikke så pænt, men hvis man roder lidt med delene, kan det blive godt. Jeg skal prøve at lave et billede...

Edit: billede

• Furugulv installation viser planker lagt med endesamlinger i en skrå linje. Gulvet er helt plankelængder, typisk for Byggmax furugulv.
Ja byggmax viste sig nok at være det smarteste alternativ. Det eneste problem der er, at det er lidt for fugtigt til at skrue op nu med det samme. Det vil gerne ligge et par uger, før man lægger det ifølge oplysning.

Det blev i stedet b-sortering fra siljan via ttgolv.com, dyrere, men med lidt prut så kan jeg leve med prisforskellen.....

Men byggmax er nok det "bedste" alternativ faktisk, til dette formål.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.