Hvordan skal jeg gøre for at få det tæt og holdbart, når jeg skal udskifte denne eternitkanal, som er 150 mm i firkant, med et spirorør på 125 mm? Kan man forsigtigt banke kanalen i stykker og sætte spiroen ind i muren og cementere det fast, eller skal man bruge mørtel af en slags, i så fald skal man blande f.eks. små murstensstykker i for at få det godt? Modtager gerne tips
Tjek fx denne tråd, linket er måske i stykker nu, men søg på stos eller Inloppsrör, så finder du produkter, du kan bruge til forbindelsen mod skorstenen.
Når det gælder passende brug, læs om, hvilke tykkelser der anbefales i et påslag. Klarer du dig inden for grænserne, er der ingen grund til at fylde op med stumper af mursten eller lignende.
// Mats
Når det gælder passende brug, læs om, hvilke tykkelser der anbefales i et påslag. Klarer du dig inden for grænserne, er der ingen grund til at fylde op med stumper af mursten eller lignende.
// Mats
Ville sige at det er lige meget, men jeg ville nok have gjort det, så det er nemt at dele ikke alt fra skorstenen alligevel. Skarpe overgange fra spiro til skorstene er svært at rense hvis man nu skulle have brug for det fremover.
// Mats
// Mats
Klik her for at svare