- Status
- Not open for further replies.
Hej! Jeg har fået en opgave i skolen vedrørende husbyggeri. Jeg skal bygge et hus, i mit tilfælde 84kvm stort. Vi skal desuden bygge det så økonomisk og miljøvenligt som muligt uden at det falder sammen de næste 30 år. Mit spørgsmål er, hvad ville I anbefale for materialer vedrørende vægge, gulv, tag osv. Da jeg selv er frygtelig ukyndig, bliver dette meget svært for mig. Tips ville blive værdsat!
Inden vi laver din skoleopgave for dig, kan du fortælle mere om dig og selve opgaven. Hvilken klasse/linje? Hvilket fag drejer det sig om? Hvorfor har I fået en opgave om at bygge huse, når det åbenbart er noget, I ikke kender til? Hvad mener du med "bygge"? Jeg formoder, at I ikke skal virkelig bygge et hus på 84m². Men skal du lave en tegning, en model, en beregning?
Fra reglerne for byggahus.se
Træ er billigt og økonomisk. Men ud fra et livscyklusperspektiv er det ikke nødvendigvis det bedste.
Tjek halmbalshuse, f.eks. (Søg på forummet og på internettet "straw-bale house").
Men desværre skal I nok både ifølge byggahus regler og sandsynligvis ifølge jeres lærer finde svarene selv, på en anden måde.
Alle huse bør vel holde mindst 30 år.metalqvarnis sagde:Vi skal desuden bygge det så økonomisk og miljøvenligt som muligt uden at det falder sammen de næste 30 år. Mit spørgsmål er, hvad ville I anbefale for materialer vedrørende vægge, gulve, tag osv. Eftersom at jeg selv er frygteligt uvidende, bliver dette meget svært for mig. Tips ville blive værdsat!
Træ er billigt og økonomisk. Men ud fra et livscyklusperspektiv er det ikke nødvendigvis det bedste.
Tjek halmbalshuse, f.eks. (Søg på forummet og på internettet "straw-bale house").
Men desværre skal I nok både ifølge byggahus regler og sandsynligvis ifølge jeres lærer finde svarene selv, på en anden måde.
Nu har jeg jo ingen anelse om baggrunden for dette, men et gæt er jo, at selve "finde ud af hvordan ved hjælp af de informationskanaler I kan finde" er en del af opgaven, og da burde et forum jo ikke være forkert fra lærerens synspunkt.
Undersøgelser, projektarbejde, tv-programmer
Det er ikke tilladt for virksomheder, organisationer eller studerende at lave markedsundersøgelser, bede om hjælp med skoleopgaver eller søge deltagere til tv-programmer via vores forum. Dermed lukkes tråden, men før jeg gør det, er tippet at læse gennem dele af dette forum. Der er en del gode tips allerede.
Har du prøvet på biblioteket, der findes en del der om bygningskonstruktion som fx tagstolsbogen.
Hvis I har en byggelinje på skolen, så tal også med lærerne der.
/Mats_O
Moderator
Det er ikke tilladt for virksomheder, organisationer eller studerende at lave markedsundersøgelser, bede om hjælp med skoleopgaver eller søge deltagere til tv-programmer via vores forum. Dermed lukkes tråden, men før jeg gør det, er tippet at læse gennem dele af dette forum. Der er en del gode tips allerede.
Har du prøvet på biblioteket, der findes en del der om bygningskonstruktion som fx tagstolsbogen.
Hvis I har en byggelinje på skolen, så tal også med lærerne der.
/Mats_O
Moderator