Hej

Jeg er ved at indrette vores loft, og der har jeg erstattet de originale bjælker med nogle af lidt grovere dimension, samtidig som jeg benyttede lejligheden til at hæve dem en smule.

Bjælkerne i sig selv er sekskantede (firekantede bjælker med affasede nederkanter) og dette har jeg kombineret med fer/not træ.

Nu til problemet - Jeg kan ikke få det fer/not træ pænt omkring selve bjælkerne. Det bliver ujævnt og grimt uanset hvordan jeg griber det an. Er der nogen, der har et tip til, hvordan man bedst skjuler dette? Loftet bliver malet med dækkende hvid maling, mens bjælkerne er mørk-bejdsede. Mellemrummene, der er dannet, er ca. 0,5-2 cm store. Liste, fugemasse, eller hvad anbefales?

Det føles virkelig trist ikke at få den sidste finish til at sidde, når forarbejdet har krævet en masse tid fra mig og bekendte. :(

trekantsliste måske?, eller tag en liste og tegn efter stokken og kløv til

Tak for svaret!

Trekant tror jeg bliver en smule klodset + at det er svært at få til alle vinkler, da det er skrå lofter med vandrette bjælker fra side til side.
Men en tynd liste måske er metoden...

fugeskum ind i sprækkerne? (tape tagelementer så de ikke klistrer fast skum der).
lad skummet hærde, skær derefter med f.eks. en hobbykniv, som du lægger "mod" taget, så du skærer jævnt med.

derefter måske vægspartelmasse, eller snedkerspartelmasse ind i porerne på fugeskummet.

Så får du i det mindste tæt og måske kan det se bedre ud end sprækkerne i sig selv.

Har selv uformelige tagelementer tværs gennem huset (og sådanne sprækker du skriver om).

Har kun skummet og skåret fugen væk. Så lige nu ser det lidt grimt ud med halvgrønt fugeskum, der lyser. Tanken er at gøre som jeg beskrev, medmindre jeg kommer på andre ideer...

Dette er bare en idé til dig, ved ikke slutresultatet endnu. Men overvej det i det mindste.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.