Hej!

Har fået nye lister og foder i nogle rum, disse er fastgjort med klammepistol. Klammerne kan ses lidt, så spørgsmålet er, hvordan andre gør, plejer I at dække disse "spikhoveder" med maling?

Milkshaken
Listetappere plejer næppe at være synlige, nogle gange kan det være mere besvær at få det til at fungere med en masse, der er smurt på.. Jeg foreslår, at du lader det være i stedet.

• Synes
c1rca
  • Laddar…
Læg en dråbe farve på skallerne så vil de ikke kunne ses

Snedkerispartel på sømhoved og derefter slutmaling på stedet.

Er der nogen, der ved, om der findes stifter og picka, der kan bruges i beton?
Vil ikke lime og endnu mindre skrue

Ja, der findes stiftpistoler til beton. Jeg testede en på Nordbyggmässan sidste gang (2006?) Til gengæld har jeg ikke set nogen siden da, men jeg har heller ikke ledt, eftersom jeg har træhus. Jeg tror, at de kom fra en af de større producenter. Paslode?, Senco?, ??

• Synes
nniva
  • Laddar…
MathiasS sagde:
Snedkerispartel på spikskaller og derefter slutmaling på stedet.
Det er ikke alle, der er så ordentlige som du og jeg ;) . Mange gange vil man sætte op færdigmalede lister med lakeret listesøm...og derefter skal det være klart. Jeg tror, at trådskaberen er ude efter dette.

En dråbe maling på spikskallen burde række.

Ahha, lister skal skrues med listskrue + spartles/slibes + færdigmales på stedet :)

ByggaNytt sagde:
Ahha, lister skal skrues med listeskrue + spartles/slibes + færdigmales på stedet :)
Listeskrue!? Pah! Galvaniseret dykkert skal det være. :D ;)

ByggaNytt sagde:
Ahha, lister skal skrues med listskruer + spartles/slibes + færdigmalet på stedet :)
Jeg har prøvet grabbers listskruer. Synes først de var gode, men har siden kasseret dem pga de laver så store huller.

Nu limer jeg + tynd dykkert hvor det er nødvendigt.

Nu om dage limer jeg alle lister, både mod væg, vinduesfals i mdf samt i samlingerne mellem listerne (hjørnerne). Søm bruger jeg til at fixere foderet/listen. På en dør har jeg glemt limen, der sprækker det uundgåeligt før eller senere.

hvordan gør I mod pladeregler/skinner så det holder? Vi på arbejdet plejer at sætte en lille klik PL400 og derefter skyde med dykkerpistolen

mod beton er der pæne liste søm der passer til egetræ lister

grabbers liste skruer fungerer ikke til pladeregler selvom der står, at det skal fungere, man skal forbore for at det skal gå, og man vil jo skære ned på momenterne

Milkshaken
Pl 400 er godt, men det bliver tyk fuge....
Der findes et suverænt Wurth-lim.... Kolla på Wurths produkter... Det applicerer du bare limmet tyndt, holder imod det og så sidder det stensikkert.
Fordelen med det er jo, at limfugen bliver mindre... ja mindre tyk altså..

• Synes
Klipparn2
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.