3,749 læst ·
2 svar
4k læst
2 svar
Skimmel i gulv og vægge - hvordan håndtere?

Udskifter afløbsstammer og i forbindelse med at jeg rev gulvet op på en toilet opdagede jeg en gammel vandskade med skimmelsvækst. Har målt i materialet og det virker tørt. Sandsynligvis har et gammelt rør lækket, da de nu udskiftede rør gik der, hvor de nye nu går. Spånisolering og et ganske stort område omkring var tydeligt påvirket. Nogle planker, som jeg kunne tage væk, var lidt porøse, men ellers lader det ikke til at være noget dybere skadet. Der går nogle bærende dele i området.
Spørgsmålet er nu - hvad skal jeg gøre for at rense dette? Bør jeg kontakte et firma? Hvad er det for skimmel?
Er det helt tørt, så er det i princippet roligt. Skimmelsporer findes overalt, der er masser af sorter, og det er først, når det bliver fugtigt, at de vokser. Jeg ville fjerne porøst træ og måske der, hvor der er direkte påvækst, og erstatte med nyt frisk træ. Misdannelser er vel ikke noget problem, hvis det her ikke ses, når det er færdigt?
Hvis du skal ind og save i bærende dele, så sørg for at forstærke og erstatte med træ af mindst samme dimension og med samme fiberretning, samt sikre dig, at det er fastgjort på en sådan måde, at det holder til den belastning, der bliver.
Hvis du skal ind og save i bærende dele, så sørg for at forstærke og erstatte med træ af mindst samme dimension og med samme fiberretning, samt sikre dig, at det er fastgjort på en sådan måde, at det holder til den belastning, der bliver.
1. Spray på Klorin.
2. Skrub muggen væk.
2. Skrub muggen væk.
Klik her for at svare