Hej,

Skal bruge disse træbjælker i dimension 20x15 cm som skillevæg 160 cm høj i en løsdrift (har 20 stk.). Først søjler i jorden, derefter den første bjælke, og stabl dem oven på hinanden. Men hvordan ville I have gjort for at fastgøre dem til hinanden? Dybler? Hulplade i kanterne?

• Træbjælker på jordunderlag med metalplinter omkring, ved siden af betonvæg. Bygningsmaterialer til kommende skillevæg.
  • Træbjælker i dimensionen 20x15 cm ligger stablet på en grusbelagt overflade ved siden af græs.
Mats-S
Hvad mener du med løsdrift, sammensætte alt løbende eller?
Og hvor mange skal du stable på hinanden, dvs. hvor høj er mellemvæggen?

Jeg ville have boret og fastgjort dem til hinanden med dyvler som en almindelig træstamme.

• Synes
pederwa
  • Laddar…
C
Mats-S Mats-S sagde:
Vad menar du med lösdrift, skarva allt löbende eller?
Ha ha, løsdrift = udendørsområde for heste.

• Synes
Violina
  • Laddar…
Jeg havde stillet en af dem på hver side, hvor du har tænkt at bygge væggen, og fastgjort en u-profil i metal og derefter bare skudt i planker (lidt mere rimelige dimensioner) som et skifteværk. Det er meget fordelagtigt enkelt at udskifte eventuel råd om nogle år, sav et snit midt på og tryk ud, og øvrige falder ned. Så fylder man bare på oppefra.

Det her kan sikkert også gøres med dine blokke, men jeg synes bare, det føles unødvendigt groft.

• Synes
pederwa
  • Laddar…
P pederwa sagde:
Hej,

Skal bruge disse træbjælker i dimension 20x15 cm som skillevæg 160cm høj i en løsdrift (har 20 stk). Først fundamenter i jorden, så den første bjælke og stable dem på hinanden. Men hvordan ville I fastgøre dem til hinanden? Plugget? Hulplade i kanterne?
Gennemgående huller med gevindstænger, der klemmer dem sammen, ligesom en stöldmåtte.

• Synes
pederwa
  • Laddar…
T Tsdoesds sagde:
Jeg ville have stillet en af dem på hver side, hvor du har tænkt dig at bygge væggen, og fastgjort en u-profil i metal og derefter bare skudt i planker (lidt mere rimelig dimension) som et skifteværk. Det er meget fordelagtigt nemt at udskifte eventuel råd om nogle år, skær et snit midt på og tryk ud, og det øvrige falder ned. Derefter fylder man bare oppefra.

Dette kan sikkert gøres med dine blok også, men jeg synes bare, det føles unødvendigt groft.
Jeg ville, hvis jeg valgte @Tsdoesds forslag med planker mellem U-profiler, desuden lægge en sådan metalprofil på oversiden af træet for at mindske slid og øge levetiden.

• Synes
pederwa og 1 anden
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Jeg ville, hvis jeg valgte @Tsdoesds forslag med planker mellem U-profilerne, derudover lægge en sådan metalprofil på oversiden af træet for at mindske slid og øge levetiden.
Det bliver et metalblik på kanterne

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.