Kan ingenting om træ, skal skifte vindskede
Nuværende vindskede 25x170x230
Leder efter kvalitet G4-2 eller bedre, står der at man skal bruge på nettet. Hvad er G4-2? Hvilket træ skal jeg bruge?
Finder kun tykkelse 22, kan jeg bruge tykkelse 28 i stedet?
Nuværende vindskede 25x170x230
Leder efter kvalitet G4-2 eller bedre, står der at man skal bruge på nettet. Hvad er G4-2? Hvilket træ skal jeg bruge?
Finder kun tykkelse 22, kan jeg bruge tykkelse 28 i stedet?
28 går fint, hvis du udskifter hele klabbet eller samme række. Altså så plankerne passer sammen. Kvaliteten tager du den de har på brændepladsen. Det vigtige er, at først save til den, derefter lader du endetræet stå i en skål med træolie natten over, så det suger ordentligt. Derefter maler du og til sidst sømmer op.
Bedst er at kontrollere på dåsen eller spørge sælgeren. Men jeg ville undgå rene akrylat-/latexfarver. Der skal vist findes en eller nogle typer akrylatfarver, der også ånder.
Men fx oliealkydmaling og linoliemaling burde ånde.
Det er vigtigt, når man maler træ, at man maler på alle sider.
Men fx oliealkydmaling og linoliemaling burde ånde.
Det er vigtigt, når man maler træ, at man maler på alle sider.
Du skal vælge 28mm, da det som regel holder bedre kvalitet end de almindelige 22 mm panelbrædder. En byggemarked bør kunne bestille 28mm hjem, hvis de mangler, og i den længde, du har brug for.
Hvad angår farve, går det godt at bruge den, der er tilgængelig i handelen, og følge instruktionerne. Jeg selv holder mig til et kendt fabrikat og har brugt det samme produkt de sidste 35 år, hvor det er blevet videreudviklet.
Så det, der gjaldt for f.eks. akrylat for 40 år siden, er ikke det samme som i dag, sammen med nye imprægneringsolier og grundfarver, som i dag indgår i, hvordan maling skal udføres. Til vindskeder har jeg brugt dør/vinduesfarve.
Er denne farve, men bare et eksempel.
https://www.nordsjo.se/sv/produkter/nordsjö-one-door-window-tech?size=1L
Hvad angår farve, går det godt at bruge den, der er tilgængelig i handelen, og følge instruktionerne. Jeg selv holder mig til et kendt fabrikat og har brugt det samme produkt de sidste 35 år, hvor det er blevet videreudviklet.
Så det, der gjaldt for f.eks. akrylat for 40 år siden, er ikke det samme som i dag, sammen med nye imprægneringsolier og grundfarver, som i dag indgår i, hvordan maling skal udføres. Til vindskeder har jeg brugt dør/vinduesfarve.
Er denne farve, men bare et eksempel.
https://www.nordsjo.se/sv/produkter/nordsjö-one-door-window-tech?size=1L
Senest redigeret:
Klik her for at svare