Hej, jeg har brugt essve plastpløk brun til beton / tegl / natursten, når jeg har monteret en varmelampe på facaden derhjemme.

Væggen er, som jeg tror, lavet af et lag puds yderst og derefter en form for beton / sten. Efter ca. 3-4 cm kommer der et hulrum.

Lampen vejer ca. 4 kg, hænger på 4 stk. 4.8x45 skruer horisontalt, og den sidder, som jeg oplever det, solidt; jeg kan trække og ruske rimeligt hårdt uden at det bevæger sig.

Alligevel er jeg ret bekymret for, at den vil falde ned efter en tid på grund af væggen / pløkken og evt. rive dele af væggen med sig.

Jeg har tænkt på at sætte nogle lidt tykkere skruer, 5.5-6 i diameter, men vil helst ikke udskifte pløkken, da jeg ikke vil risikere, at pasformen mellem væg og pløk bliver dårligere. Kan man genbruge den med en anden tykkere skrue, eller vil det give problemer?

Hvad tror I ellers, har jeg grund til at bekymre mig, eller er det mest hjernespøgelser? Som sagt, det virker til at sidde som bjerget for tiden.

Pløkken er specificeret til 4.8-6 i skruediameter.

• ESSVE plastplugger i forskellige farver arrangeret vertikalt, designet til brug i beton, mursten og natursten.
Düsseldorff
Hvis den sidder godt, så sidder den godt. En større dimension på skrue vil ikke gøre nogen meningsfuld forskel. Derimod vil du have en dårligere plug i væggen, hvis du skifter skrue.

Senest redigeret:
  • Synes
Planet2 og 1 anden
  • Laddar…
Nej tror ikke det er nogen risiko overhovedet...
Risikoen ved at skifte til en grovere skrue derimod er jo, at du sprækker stenen rundt om hullet, når ikke pluggen kan ekspandere...
Er du nervøs for alvor, så brug kemankre og pinnbolte.

• Synes
Planet2 og 1 anden
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Om den sidder godt så sidder den godt. En større dimension på skrue vil ikke gøre nogen meningsfuld forskel. Derimod vil du have dårligere plug i væggen, hvis du skifter skrue.
Yes, lader det sidde så & håber på det bedste :)
plåtrickard plåtrickard sagde:
Nej tror ikke det er nogen risiko overhovedet...
Risikoen ved at skifte til en grovere skrue derimod er jo, at du sprækker stenen rundt om hullet, når pluggen ikke kan udvide sig ...
Er du nervøs på rigtig så brug kemanker og gevindstænger
yes, lader det sidde & stopper med at fundere over det så. Tak begge for svarene :)

• Synes
Düsseldorff
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.