Ifølge billedet har jeg et vindue, der er helt ødelagt.
Nu overvejer jeg at skifte vinduet til en vinduesdør eller dør i stedet og bygge en terrasse udenfor.
Er der nogle problemer med bare at gøre hullet større under vinduet? Langsiderne og ovenfor vinduet kan være som de er, bare udvide hullet under vinduet.
Som I kan se på billedet udefra, er væggen i høj grad bærende
Spørgsmål 2 er, tror I, det vil se mærkeligt ud med en dør/vinduesdør der?
Det burde være afvekslet med en form for bjælke over vinduet, og så længe du ikke udvider hullet, har jeg svært ved at tro, at der skulle være et problem med at skifte til en vinduesdør. Den nye karm bærer jo den samme vægt som vindueskarmen - hvilket ikke burde være så meget, hvis der er en bjælke eller lignende i dag.
Udseendemæssigt er det nok en idé at have en dør, der ligner andre døre på huset, hvis der er nogle. Den bør nok også tilpasses husets alder i øvrigt, dvs. ikke helglaset, men med en brystning i knæhøjde eller endda i samme højde som vinduets underkant.
Males i samme farve som de eksisterende vinduer udvendigt.
Eftersom døren ville føre direkte ind i, hvad der ser ud til at være en stue, bliver det nok besværligt indefra. Udefra vil de fleste sandsynligvis synes, at det ser ud, som om døren skal føre ind i en form for entré/forstue, så ja, det kommer nok til at se malplaceret ud.
Så afhænger det vel lidt af, hvordan det skal se ud udefra med trappe/terrasse eller lignende, men jeg ville ikke fjerne vinduet og erstatte med en hel dør uden forsøge at finde en mere traditionel dør med vindue i.
Dørens underkant vil slutte, hvor den sorte sokkel slutter. Præcis ifølge de røde linjer på billedet.
Spørgsmålet er så, om trædækket skal tangere dørtærsklen, eller om man skal have trædækket i jordplan med trappetrin fra døren ned til trædækket.
For/ulemper?
Jeg har terrasse et andet sted, så egentlig er der kun behov for et mindre trædæk her til at solbade på og tage en kop kaffe.
Ellers ville det måske være pænest at have trædækket rektangulært langs hele husets gavl?
Eller et mindre trædæk centreret midt på gavlen?
Meninger?
Enkelhed, pris og funktion går forud for design i dette projekt
Det enkleste og sandsynligvis flotteste er at købe en 100 dør direkte, jeg ville nok også sætte i en helglaseret dør, ser lidt mørkt og murrigt ud i rummet indenfor. Tænk på at lysindfaldet fra vinduet forsvinder, hvis I sætter i en yderdør.
Har fået fat i en 90 dør. Kan man sætte 45mm regel på hver side af døren, som man plugger ordentligt i væggen og derefter dækker med "foder på ydersiden" malet i samme farve som dørens karm? (Døren havde jeg tænkt at skumme og skrue i de nye regler)
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.