Overvejer at skifte jernrækværket på altanen ud med et i træ, måske tre stolper foran og to som er fastgjort i væggen præcis som nu. Jeg overvejer, om man skal nøjes med at to stolper er fastgjort i væggen, og de andre tre står løst? Eller hvordan skal jeg fastgøre dem i metalgulvet på altanen. Vil jo ikke have nogen lækage. Hvordan ville I have gjort det? Kunne jo lave et dæk, som stolperne sidder i, men så skal dækket fastgøres i væggen, og så bliver det tungt, og det føles som om, alt kunne sejle væk

Hvidmalet hus med brun tagsten og balkon med metalrækværk. Grønt område omkring med potteplanter ved indgangspartiet.

• En balkon med et moderne, smalt jernrækværk på en hvid træbygning, omgivet af træer og græsplæne under en overskyet himmel.
  • Balkong med jernrækværk og plåtgolv, set udefra. Grønt område og blå bil i baggrunden.
  • Metalgelænder på en balkon ved siden af en hvid trævæg og tag med røde tegl.
R
Står kun nuvarande på plåten eller den infäst mod plåten og er det tæt der

Jeg tror, at den forrige skriver ønskede at formulere et spørgsmål. Tips: Et spørgsmålstegn ser sådan ud: ?
Til TS:
Vil du bruge det som balkon? Jeg synes faktisk, at det nuværende jerngelænder ser ret flot og passende ud. Elegant og fint. Et trægelænder kan nemt blive klodset.
At penetrere bliktaget er ikke noget at lege med. Selvom det føles tæt i øjeblikket, vil det sandsynligvis lække efter nogle vintre. En blikkenslager ville sandsynligvis have bukket blikket op mod træstolpen, men det går egentlig kun ved nybyggeri.
Hvis du alligevel vil skifte, vær venlig at lade være med at smide jerngelænderet ud. Der er mange, som ønsker sådan et.

• Synes
Elektrikare
  • Laddar…
R
Nu har ikke TS en mening om at beholde rækværket uden spørger, hvad hen kan gøre for at skifte til træværk. Af den grund mit spørgsmål på almindelig bondesvensk, som TS sandsynligvis forstår.

Et løst altangelænder er nok ikke noget at anbefale. Brug stolpesko der er beregnet til at fastgøres ovenfra, sådan nogle som disse:
https://www.biltema.se/bygg/byggbeslag/stolpskor/stolpfaste-med-platta-2000023549

Tæt i skruehuller og rundt om hele stolpebeslaget med sikaflex eller lignende. Eftersom taget stikker ud over væggen, flyt stolperne nogle centimeter fra den nuværende position, så vil beslagene komme til at sidde uden for ydervæggen, og eventuelle lækager vil også komme på ydersiden af huset og ikke inde i væggen.

Brug falsbeslag..

F fender stratocaster sagde:
Tænkte at udskifte jernrækværket på altanen til et i træ, måske tre stolper foran og to, der er fastgjort på væggen præcis som nu. Jeg overvejer, om man skal nøjes med, at to stolper er fastgjort til væggen og de andre tre står løst? Eller hvordan skal jeg fastgøre dem til metalgulvet på altanen. Vil jo ikke have nogen lækage. Hvordan ville I have gjort det? Kunne jo lave en platform som stolperne sidder i, men så skal platformen fastgøres til væggen, så bliver det tungt, og det føles som om, at alt kunne sejle væk.

[billede]
Hvordan løste du fastgørelsen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.