Hej, vi er i gang med at bygge en terrasse, der skal belægges med skifer. Betonpladen er færdig, men i går kom brolæggeren og sagde, at den er for høj, så skiferen vil ende 0,5 - 1 cm under husmuren for at få et godt fald væk fra huset.
Jeg har tidligere hørt, at man skal have mere afstand mellem sten og husmur (op til 5 cm) for at undgå, at regnen sprøjter mod husmuren og for at undgå risikoen for fugtskader. Hvad er jeres erfaringer? Har jeg noget at bekymre mig om? Kan det løses på en anden måde?
Betonpladen ligger på en seng af makadam samt frigolit og armeringsnet. Den holdes nu fast af lecablokke.
Jeg vedhæfter billeder af, hvordan det ser ud lige nu. Som I kan se, er der ikke så meget mellemrum.
[billede] [billede] [billede] [billede]
såg rigtig flot ud! Hvordan gik det her? Blev der meget stænk/skader?
Hvilken tykkelse havde I på pladen? Ville helst hoppe ned til 6cm på vores for at spare gravning i sprængsten...
Det blev flot til sidst. Kan se om jeg kan finde nogle gode billeder, som jeg kan uploade. Det var svært at få et godt fald, da hällarna skal være 3 cm, men vi bemærkede, at det varierede. Vi har indtil videre ikke haft problemer med fugtskader, dog har vi en lille samling vand visse steder.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.