crazytok sagde:
Enig med 300 gipsen.
Med hensyn til samlingen over døråbningen, vil jeg påstå, at det ikke er noget som helst problem, da du har osb under. (da du ikke har din osb samling der!)
Men selvfølgelig, lav 100mm udskæring, så har du både seler og livrem! 👍🏻
Hvad menes der med 100 mm udskæring?

Stod på den der side, at man ikke skulle sætte plader i kryds.. Jeg har sat mine osb med kryds-samlinger. Spiller vel ingen rolle, så længe gipsen sættes med forskudte samlinger?

Senest redigeret:
S
Skulle have stået urtag...

Diagram over åbning med minimum 100 mm urtag i konstruktion, markeret med skraveret område.

sinuslinus sagde:
Skulle ha stått urtag...

[billede]
Ha. Som jeg troede.

Men hvordan fungerer det at sætte osb som jeg har gjort? Ikke bekymret mig om at forskyde. Troede ikke det spillede nogen rolle når man alligevel forskyder gipsen bagefter.

OSB-plader monteret uden forskydning, som diskuteret i indlægget, hvor spørgsmålet om betydningen af forskydning ved anvendelse med gipsplader opstår.

S
Sidder der horisontale reglar ved samlingerne? Bare at sætte gips med forskydning i sådan et tilfælde.

sinuslinus sagde:
Er der horisontale regler ved samlingerne? Bare sæt gips med forskydning i så fald.
Der sidder regler bag alle samlinger. Tænkte mest om det var dumt at sætte dem på den der måde med alle samlinger, der mødes i midten.

Har ca. 1.5 cm mellem nogle plader. Blev sådan da jeg målte forkert.. kan vel næppe gøre noget?

S
Åh nej, så falder hele huset sammen! 😉

Det bliver nok godt alligevel.

sinuslinus sagde:
Ojoj, så vil hele huset falde sammen! 😉

Det blir nok godt alligevel.
Gutt! Man skal jo spørge:)

• Synes
sinuslinus
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.