Vores skur har brug for lidt ny panel. Jeg overvejer nok at skifte hele siden (1,95*5,5 meter) og hælder mod stående z-panel. Liggende ville sikkert have været bedre, men jeg vil ikke blande og have forskellige på siderne.
Når man fjerner panelen, ser det ud bagved som på billedet.
Jeg kan synes, det ser lidt halvdårligt ud (hus fra 1970), men jeg vil ikke rive hele skuret ned og bygge det op igen, så derfor mit spørgsmål:
Kan jeg "bare" sømme ny panel op, eller "skal" jeg op med flere regler, sømlekt og isolering?
Tro mig, jeg har længe tænkt, at vi burde bygge dette garage/opbevaringsrum om og isolere vægge og andet, måske hæve taget en smule. Nu bruges det som opbevaring til campingudstyr, værktøj, fiskegrej, malerbøtter, julepynt mm. Jeg har også et par arbejdsbænke, hvor jeg fixer cykler og andet, når jeg ikke kan stå under carporten og snedkerere/fikse. Tænk haveskur tilsluttet carporten.
Bygningen er som den er. Delvist uisoleret, visse dele sidder der hvid flamingo i, og her kan I se, det I ser. Jeg hævede øjenbrynene, da jeg rev panelen af på billedet, tænkte; "plejer det at se sådan ud"...
Ingen varme og intet vand indført.
Ingen gipsplader, indervæggene er sådan en tynd træpanel, der ser lidt amerikansk ud, sømmet op på lægterne.
Vi købte huset i 2005 (bygget i 1971), og nu opstod behovet for at udskifte nogle brædder, der var blevet bløde nederst.
Men ombygning ligger nogle år frem i tiden, har et badeværelse i underetagen, som går forud.
Nu vil jeg med minimalt arbejde sætte ny panel op. Så jeg tænker mig, at jeg sætter lidt isolering, et vindbræt over, banker en håndfuld sømlægter op (og sandsynligvis nye mellemregler et par steder) og Z-panel ovenpå?
Beslut taget efter at have fjernet flere brædder og også løsnet omkring det slidte vindue.
Jeg vil sætte op låsepanel som jeg maler et lag før montering. Ny isolering og vindpap.
Tag vinduet ned og gøre det rent og male nyt samt ny kit. Et nyt vindue føles som unødvendige penge.
Ikke mere arbejde med sådan en enkel bygning. Det bliver alligevel bedre end det gamle.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.