12,770 læst ·
70 svar
13k læst
70 svar
Skal man købe et gammelt hus og renovere alt eller bygge et nyt hus?
Side 1 af 5
hej alle erfarne husejere, jeg er relativt ung og amatør i det her med huse (aldrig ejet et hus), jeg har en overvejelse, håber nogen kan hjælpe med..
jeg overvejer at købe et gammelt hus, og de fleste jeg ser ligger omkring 1 - 1,4 mio. og de huse skal der renoveres noget, enten et gammelt og grimt køkken, eller et ulækkert badeværelse, jeg som person vil have alt perfekt som jeg vil, dvs. pænt og moderne som mit drømmehus, i hvert fald 99% som mit drømmehus, d^_^b, alt hvad der er grimt skal væk og erstattes med nyt og pænt, gælder både vægge, lister osv..
hvis jeg tænker sådan, er jeg tvunget til at rive hele indvendigt for at skabe nye indre vægge for at få den perfekte planløsning som jeg vil have, og køkkenet og badeværelset skal erstattes med nyt. samt ydre også, tag, facade osv. med denne tanke får jeg jo et ret nyt hus, men det føles måske meget dumt at spilde penge på det der allerede er, eks. indre vægge, mange mener måske at man skal renovere kun det nødvendige og beholde resten som eksisterende for at være sparsommelig..
så mit spørgsmål er, kan nogen give mig tips og råd angående: om man skal beholde husets eksisterende lag og kun renovere det nødvendige og spare penge, eller renovere næsten alt for at få det perfekte hus. er det dyrt at renovere huset, ligger prisen på omtrent det niveau som husleverandørerne har når de indretter huset ved nybyggeri, eller er det billigere når man renoverer selv som privat efterfølgende.
et spørgsmål til, hvis man skal renovere alt, betyder det at jeg har brugt 1 million for kun at få skallen og alt skal renoveres ny, er det værd at gøre sådan, eller kan man lige så godt bygge et helt nyt hus eller købe en nybygget skal fra husleverandørerne og lave alt indvendigt selv, hvilken mulighed er dyrest? burde man satse på en nybygget skal og lave alt indvendigt? kan I overveje lidt omkring det økonomiske, hvilken er den mest rentable og billigste løsning.
det var et langt spørgsmål, men I forstår mig nok..
tak,
jeg overvejer at købe et gammelt hus, og de fleste jeg ser ligger omkring 1 - 1,4 mio. og de huse skal der renoveres noget, enten et gammelt og grimt køkken, eller et ulækkert badeværelse, jeg som person vil have alt perfekt som jeg vil, dvs. pænt og moderne som mit drømmehus, i hvert fald 99% som mit drømmehus, d^_^b, alt hvad der er grimt skal væk og erstattes med nyt og pænt, gælder både vægge, lister osv..
hvis jeg tænker sådan, er jeg tvunget til at rive hele indvendigt for at skabe nye indre vægge for at få den perfekte planløsning som jeg vil have, og køkkenet og badeværelset skal erstattes med nyt. samt ydre også, tag, facade osv. med denne tanke får jeg jo et ret nyt hus, men det føles måske meget dumt at spilde penge på det der allerede er, eks. indre vægge, mange mener måske at man skal renovere kun det nødvendige og beholde resten som eksisterende for at være sparsommelig..
så mit spørgsmål er, kan nogen give mig tips og råd angående: om man skal beholde husets eksisterende lag og kun renovere det nødvendige og spare penge, eller renovere næsten alt for at få det perfekte hus. er det dyrt at renovere huset, ligger prisen på omtrent det niveau som husleverandørerne har når de indretter huset ved nybyggeri, eller er det billigere når man renoverer selv som privat efterfølgende.
et spørgsmål til, hvis man skal renovere alt, betyder det at jeg har brugt 1 million for kun at få skallen og alt skal renoveres ny, er det værd at gøre sådan, eller kan man lige så godt bygge et helt nyt hus eller købe en nybygget skal fra husleverandørerne og lave alt indvendigt selv, hvilken mulighed er dyrest? burde man satse på en nybygget skal og lave alt indvendigt? kan I overveje lidt omkring det økonomiske, hvilken er den mest rentable og billigste løsning.
det var et langt spørgsmål, men I forstår mig nok..
tak,
Senest redigeret:
Medlem
· Västragötaland
· 870 indlæg
Alting er dyrt, dit spørgsmål er lidt spredt, men man kan sige, at afhængigt af din egen økonomi, er det ofte billigere set til den relativt høje standard i et nyt hus at bygge nyt. Har du ikke det store kapital at investere, så køber man brugt og renoverer lidt efter lidt.
Så skal du tænke på, hvad du kan få for huset, hvis du sælger det. Er det et dårligt hus i et populært område, så kan det oftest betale sig at renovere det. Har du købt i et mindre populært område til en billig pris, spiller det ingen rolle, om du luksusrenoverer, du får ikke pengene igen.
I nogle områder, dele af Sverige, kan man ikke bygge et nyt hus for omkring 3-4 millioner + grund, det vil aldrig kunne sælges med fortjeneste. I storbyområderne og i de populære områder kan du let bygge for 3-4 millioner + grund og få pengene igen med det samme.
Så skal du tænke på, hvad du kan få for huset, hvis du sælger det. Er det et dårligt hus i et populært område, så kan det oftest betale sig at renovere det. Har du købt i et mindre populært område til en billig pris, spiller det ingen rolle, om du luksusrenoverer, du får ikke pengene igen.
I nogle områder, dele af Sverige, kan man ikke bygge et nyt hus for omkring 3-4 millioner + grund, det vil aldrig kunne sælges med fortjeneste. I storbyområderne og i de populære områder kan du let bygge for 3-4 millioner + grund og få pengene igen med det samme.
hej med dig..
hvis man er tømrer, så synes jeg, at man kan renovere, HVIS man har tid, energi, viden, gåpåmod m.m.
nu købte jeg mit villa -99 og er nu færdig.
det tager tid dette.
økonomisk set for mig blev det 1 million billigere end at bygge nyt.
det store projekt blev sat i gang -05, så det tog 4 år:
http://www.minhembio.com/speedomac/45353/
http://www.minhembio.com/speedomac/154025/
http://www.minhembio.com/speedomac/29955/
så må du tænke på, om det hus, som du har tænkt at renovere, KAN det blive dit drømmehus???
ligger det rigtigt, kan man bygge det rigtigt, prisen, beliggenhed m.m.
med et nyt hus bliver beløbet stort med det samme, men du får alt med det samme, som du har ønsket.
men så har du en grund at ordne, og det kan mærkes på pengepungen.
ja er der noget mere, må du give lyd fra dig...
ja jeg skal opdatere min hjemmeside... *er doven med det*q(;^
p
venlig hilsen
tømrer estwing
hvis man er tømrer, så synes jeg, at man kan renovere, HVIS man har tid, energi, viden, gåpåmod m.m.
nu købte jeg mit villa -99 og er nu færdig.
det tager tid dette.
økonomisk set for mig blev det 1 million billigere end at bygge nyt.
det store projekt blev sat i gang -05, så det tog 4 år:
http://www.minhembio.com/speedomac/45353/
http://www.minhembio.com/speedomac/154025/
http://www.minhembio.com/speedomac/29955/
så må du tænke på, om det hus, som du har tænkt at renovere, KAN det blive dit drømmehus???
ligger det rigtigt, kan man bygge det rigtigt, prisen, beliggenhed m.m.
med et nyt hus bliver beløbet stort med det samme, men du får alt med det samme, som du har ønsket.
men så har du en grund at ordne, og det kan mærkes på pengepungen.
ja er der noget mere, må du give lyd fra dig...
ja jeg skal opdatere min hjemmeside... *er doven med det*q(;^
venlig hilsen
tømrer estwing
Om det kan betale sig afhænger som sagt af, om du kan sælge med gevinst, det kan du i storbyerne, der er det desuden svært at få fat på et brugt hus, så at bygge nyt kan være den eneste løsning.
Tiden er vel den store forskel, et nybygget hus bliver klart inden for et år, et renoveringsprojekt af den kaliber du beskriver vil nok tage 10 år, hvis man skal gøre det meste selv og desuden have et "rigtigt" job, tage sig af børnene, familien, slægten, bilen osv osv. Vi startede i 2002 og mangler et badeværelse før totalrenoveringen er færdig, men dette er vores tredje projekt, så vi kunne en hel del allerede, da vi købte det.
Jeg har aldrig bygget nyt, så jeg ved ikke, hvad det indebærer, men det er sjovt som bare pokker at renovere :wow:
Tiden er vel den store forskel, et nybygget hus bliver klart inden for et år, et renoveringsprojekt af den kaliber du beskriver vil nok tage 10 år, hvis man skal gøre det meste selv og desuden have et "rigtigt" job, tage sig af børnene, familien, slægten, bilen osv osv. Vi startede i 2002 og mangler et badeværelse før totalrenoveringen er færdig, men dette er vores tredje projekt, så vi kunne en hel del allerede, da vi købte det.
Jeg har aldrig bygget nyt, så jeg ved ikke, hvad det indebærer, men det er sjovt som bare pokker at renovere :wow:
Har renoveret vores hus i 10 år nu, og der er stadig lidt tilbage, nogle ting er vi på anden omgang med 
Har flere venner, der har revet alt ud totalt og derefter bygget det op igen, og de fortryder alle sammen, at de ikke brændte lortet op i stedet.
Vi skal bygge nyt nu til foråret, og det skal blive sjovt at lave noget rigtigt og flot.
Skal du renovere alt totalt, som du siger, så er det nok bedre at bygge nyt, men det koster jo også en slant.
Renovere kan du gøre over lang tid.
Har flere venner, der har revet alt ud totalt og derefter bygget det op igen, og de fortryder alle sammen, at de ikke brændte lortet op i stedet.
Vi skal bygge nyt nu til foråret, og det skal blive sjovt at lave noget rigtigt og flot.
Skal du renovere alt totalt, som du siger, så er det nok bedre at bygge nyt, men det koster jo også en slant.
Renovere kan du gøre over lang tid.
Jeg ville tro, at omkostningerne i sidste ende bliver de samme ved totalrenovering som ved nybyggeri.
Tænk på, at det går hurtigt ved nybyggeri, og alt det, som man på grund af uvidenhed ikke tænkte på ved bestillingen hos husleverandøren, vil ligge og nage dig. Dette gør, at valget af leverandør er af allerstørste vigtighed. De skal ikke blot bygge rigtigt, de skal også kunne forklare og give en masse gode forslag.
Hvis du selv totalrenoverer, lærer du, hvordan dit hus fungerer, og vil ikke have større problemer med at vedligeholde det korrekt. Du får alting præcis, som du vil, men husk, at alt koster skjorten!!! Det er ikke kun materialer, men også alle maskiner, man skal købe/leje. Du vil have brug for hjælp fra en del håndværkere. Hvis du ikke har nogle nære venner/familie, der er byggere/selv har bygget, bør du undgå renovering.
Så slutnotatet ved totalrenovering vil nok blive det samme som for nyt. Det, du sparer i håndværkertimer, bruger du sandsynligvis på det der lille ekstra, som gør dit drømmehus til, hvad det er.
Den sidste, men ak så vigtige aspekt er TID!!! Bygger du nyt, står huset færdigt om 2 år. Renoverer du, så regn med 5-10 år. Hvad er da disse 3-8 ekstra år værd i penge?
Tænk på, at det går hurtigt ved nybyggeri, og alt det, som man på grund af uvidenhed ikke tænkte på ved bestillingen hos husleverandøren, vil ligge og nage dig. Dette gør, at valget af leverandør er af allerstørste vigtighed. De skal ikke blot bygge rigtigt, de skal også kunne forklare og give en masse gode forslag.
Hvis du selv totalrenoverer, lærer du, hvordan dit hus fungerer, og vil ikke have større problemer med at vedligeholde det korrekt. Du får alting præcis, som du vil, men husk, at alt koster skjorten!!! Det er ikke kun materialer, men også alle maskiner, man skal købe/leje. Du vil have brug for hjælp fra en del håndværkere. Hvis du ikke har nogle nære venner/familie, der er byggere/selv har bygget, bør du undgå renovering.
Så slutnotatet ved totalrenovering vil nok blive det samme som for nyt. Det, du sparer i håndværkertimer, bruger du sandsynligvis på det der lille ekstra, som gør dit drømmehus til, hvad det er.
Den sidste, men ak så vigtige aspekt er TID!!! Bygger du nyt, står huset færdigt om 2 år. Renoverer du, så regn med 5-10 år. Hvad er da disse 3-8 ekstra år værd i penge?
så har ikke alt med en gevinst at gøre.
trives man, beliggenheden er god, beløbet naturligvis ikke for højt, så synes jeg, at renovering er en god idé, som jeg skrev i tråd 3 før.
når du køber en bil, får du stort set aldrig en gevinst på den heller.
man gør/får hvad man vil have.
men som sagt, alt det arbejde kræver en fin maskinhal med elektrikere, rørførere, malere, tømrere osv.
ja, lidt kontakter skader ikke..
mvh
tømrer estwing
trives man, beliggenheden er god, beløbet naturligvis ikke for højt, så synes jeg, at renovering er en god idé, som jeg skrev i tråd 3 før.
når du køber en bil, får du stort set aldrig en gevinst på den heller.
man gør/får hvad man vil have.
men som sagt, alt det arbejde kræver en fin maskinhal med elektrikere, rørførere, malere, tømrere osv.
ja, lidt kontakter skader ikke..
mvh
tømrer estwing
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Kan jo ikke lade være med at nævne, at jeg blev rigtig imponeret af dit projekt estwing.
Efter at jeg selv gik igennem noget lignende mellem 2000 og 2007, sagde jeg til mig selv, at det vil ikke ske igen...
MEN... nu fik jeg blod på tanden til at starte et nyt projekt og lægge dette bag os.
Vi har egentlig brug for et sted med større grund, så det kan jo være passende at anskaffe sig et nyt projekt at lege med, og med den erfaring, man nu har fået i bagagen, kan det jo kun blive bedre.
Som sagt... rigtig imponerende billeder af dit projekt.
Kunne godt lide belysningen i brusegulvet...
Altid sjovt med sådan noget som ikke så mange andre har.
Efter at jeg selv gik igennem noget lignende mellem 2000 og 2007, sagde jeg til mig selv, at det vil ikke ske igen...
MEN... nu fik jeg blod på tanden til at starte et nyt projekt og lægge dette bag os.
Vi har egentlig brug for et sted med større grund, så det kan jo være passende at anskaffe sig et nyt projekt at lege med, og med den erfaring, man nu har fået i bagagen, kan det jo kun blive bedre.
Som sagt... rigtig imponerende billeder af dit projekt.
Kunne godt lide belysningen i brusegulvet...
tak for de varme ord paul.Paul-Staffanstorp sagde:Kan jo ikke lade være med at nævne, at jeg blev virkelig imponeret af dit projekt estwing.
Efter at jeg selv har gennemgået noget lignende mellem 2000 og 2007, sagde jeg til mig selv, at det kommer ikke til at ske igen...
MEN... nu har jeg fået smag for at gå i gang med et nyt projekt og lægge dette bag os.
Vi har jo egentlig brug for et sted med større grund, så det kan jo være passende at få sig et nyt projekt at lege med, og med den erfaring man nu har i bagagen, kan det jo kun blive bedre.
Som sagt... virkelig imponerende billeder af dit projekt.
Kunne rigtig godt lide belysningen i brusegulvet...
kan sige, at dette projekt GØR man egentlig ikke. altså det er SÅ meget arbejde, at man KAN ikke lade et firma tage det, da prisen ville blive himmelhøj.
nu har I ikke fået set entreetagen samt overetagen endnu.
men kan være ærlig og sige, at det blev flot.
købte huset for 780000 kr.
sidste år vurderede vi, før entreetagen med køkken mm. var sat i gang, 3800000 kr.
så selvfølgelig har man en solid stigning.
gulvbelysningen, som jeg kalder scenen, er sindssyg flot synes jeg... sjovt med noget som ingen andre har samt runde vægge i badeværelset...
glem ikke bion heller...
man bliver godt nok nedringet ved sportsbegivenheder...
men som sagt meget arbejde, men en virkelig sjov tid...
mv. snickar estwing
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Ja du, så har du din pensionsförsäkring klar jo... 
Forudsætter at du har lavet løsningen med slangbelysningen så den kan skiftes ud hvis den giver op sit liv, men hvordan har du løst dette...
Med gennemføring fra bryggerset eller?
Kan forestille mig at alle vil være venner med dig da ja... haha
Problemet for mig er at der i denne region ikke findes et hus i den prisklasse at finde for så havde jeg været i gang for længst...
Her skal man fan hoste op 1,5 - 2mille og mere dertil for noget lignende.
Forudsætter at du har lavet løsningen med slangbelysningen så den kan skiftes ud hvis den giver op sit liv, men hvordan har du løst dette...
Med gennemføring fra bryggerset eller?
Kan forestille mig at alle vil være venner med dig da ja... haha
Problemet for mig er at der i denne region ikke findes et hus i den prisklasse at finde for så havde jeg været i gang for længst...
Her skal man fan hoste op 1,5 - 2mille og mere dertil for noget lignende.
Tja, hvis du dvd1234 vil have alt PERFEKT, så vil jeg nok anbefale, at du lader bygge et hus. At renovere selv bliver så perfekt, som du selv kan gøre det. Så spørgsmålet er, om du er tilfreds med det, eller om det skal være perfekt.
Ville selv aldrig købe et nyt hus medmindre jeg skulle bygge det selv i løsvirke. Men jeg tilhører den skare, der mener, at et ældre hus har en charme, eller sjæl om man vil, som et nyt ikke har.
Hvordan det end er, har jeg hverken viden, energi eller tid til at bygge nyt. Ikke pengene heller for den sags skyld. Så det bliver til renovering.
Ville selv aldrig købe et nyt hus medmindre jeg skulle bygge det selv i løsvirke. Men jeg tilhører den skare, der mener, at et ældre hus har en charme, eller sjæl om man vil, som et nyt ikke har.
Hvordan det end er, har jeg hverken viden, energi eller tid til at bygge nyt. Ikke pengene heller for den sags skyld. Så det bliver til renovering.
ja sandt. ejendomsmægleren troede på omkring 4,5 med samme finish som øvrigt på etagerne. tingen er den at vig -09-00 var priserne lave men alligevel dyre hvis du forstår?Paul-Staffanstorp sagde:Ja du, så har du din pensionsforsikring klar jo...
Forudsætter at du har lavet løsningen med slangbelysningen så den kan udskiftes hvis den opgiver ævred, men hvordan har du løst dette...
Med gennemføring fra vaskerummet eller?
Kan forestille mig at alle vil være venner med dig så ja... haha
Problemet for mig er at der i denne region ikke findes et hus i den prisklasse at finde for ellers havde jeg været i gang for længst...
Her skal man fandeme hoste op 1,5 - 2mille og mere dertil for noget tilsvarende.
men paul med din *mund* klarer du la af at prutte lidt? haha
med venlig hilsen snickar estwing
Medlem
· Västragötaland
· 870 indlæg
Uuuurk... man bliver syg af at se dette, man føler sig som et dårligt menneske.estwing sagde:hej på dig.. hvis man er snedker så synes jeg, at man kan renovere HVIS man har tid, energi, viden, gåpåmod m.m. nu købte jeg min villa i 99 og er nu færdig. det tager tid dette. økonomisk set for mit vedkommende blev dette 1 million billigere end at bygge nyt. det store projekt blev sat i gang i 05, så det tog 4 år:
[link] [link] [link]
så skal du tænke på, om det hus, du har tænkt at renovere, KAN dette blive dit drømmehus??? ligger det rigtigt, kan man bygge det rigtigt, prisen, beliggenheden m.m.
med et nyt hus bliver summen stor straks, men du får alt direkte, som du vil. men så har du en grund at ordne, og det koster godt i pengepungen.
ja, hvis der er noget mere, skal du bare sige til...
ja, jeg skal opdatere min hjemmeside...*er doven med det*q(;^p
mvh snedker estwing
Hvilket arbejde du har gjort, imponerende. Havde samme energi en gang, så kom båd og børnenes aktiviteter imellem. Vil bare løfte et advarende finger, et sådant projekt er utrolig nemt at blive træt af, det gælder om at være fokuseret. Ville aldrig anbefale nogen til et lignende projekt, jeg ved, at det er svært at få det hele til at gå op til slut. Kræver også en del pengepung. Men klarer man det og gør som estwing, er det respekt.:wow:
om I vil kommentere lr spørge om projektet så ligger det her...
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/100276-liten-ombyggnad.html
jeg takker for alle fine kommentarer...
jeg er her for å hjælpe til om nogen vil have hjælp....
håber TS har fået lidt svar her?
som sagt kig ind der å kommentere der, tager alle kommentarer å svarer på alt.
mvh
snickar estwing
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/100276-liten-ombyggnad.html
jeg takker for alle fine kommentarer...
jeg er her for å hjælpe til om nogen vil have hjælp....
håber TS har fået lidt svar her?
som sagt kig ind der å kommentere der, tager alle kommentarer å svarer på alt.
mvh
snickar estwing
til Estwing,
,, utroligt må jeg sige!!!!!!!!!!!!!!!!!111,, for at være meget ærlig over for dig, så så dit hus før renoveringen ret smadret ud på ydersiden,,, men det blev vildt flot efter renoveringen må jeg sige,! vidunderligt hus nu.... topklasse...
hvis jeg må gå lidt mere ind på økonomidelen, hvis det ikke er alt for privat...
som jeg forstår det rigtigt, så købte du huset for 780 000 kr, og efter renoveringen men kun stueetagen er færdig, så er det værd 3,8 mil, og ifølge mægleren så er det oppe på ca. 4,5 mil når førstesalen og alt er færdigt altså, passer det,???
kan man virkelig øge et hus' værdi ved blot at renovere sådan, det stiger jo med ca. 5 gange så meget,,, hvordan kan det være sandt, findes der virkelig folk som vil bruge så mange penge på at købe dit hus, værdien ifølge mægler er sådan, men i virkeligheden så?? er der folk som vil bruge den sum penge, , jeg er ikke inde i det her med husmarkeder heller, så jeg er meget amatør på den del hihiih,
men hvis man siger at for 4,5 mil kan man vel bygge et nyt 2 plans hus med en pæn have med, ville folk foretrække at købe dit hus eller??, hvordan resonnerer folk??,. hvis man kan lide gamle huse med den charme jaa og en god beliggenhed.,,, når jeg hører 4,5 mil s synes jeg det er store penge,...
og hvis jeg må vide, hvor mange penge du har lagt i renoveringen så??. du nævnte at med renoveringen så sparer du 1 mil sammenlignet med at bygge lignende nyt, så må du have renoveret det rigtig billigt...:wow:
men estwing, når du renoverer sådan, med tag, mellem bjælkelag, facade stamme, osv., behøver du ikke at hyre hjælp til sådan noget, så?, tager det ikke lige så meget sammenlignet med at bygge stamer og montere taget på et helt nybygget hus, eller, for det er det samme arbejde og samme mængde materialer??, eller er det billigere bare fordi det er et renoveringsprojekt og ikke et nybyggeri,,
en snedker er du, du kan meget og er helt inde i din sag, men alt det tekniske, er du ikke bange for at huset engang vil falde sammen, hvis du skulle bygge forkert?? det her med tag og etage, det skal jo holde, har du alt den viden, så du føler dig virkelig sikker??
for mange spørgsmål nu ehehe, men håber det ikke generer dig, du er utroligt dygtig skal jeg bare sige..
,, utroligt må jeg sige!!!!!!!!!!!!!!!!!111,, for at være meget ærlig over for dig, så så dit hus før renoveringen ret smadret ud på ydersiden,,, men det blev vildt flot efter renoveringen må jeg sige,! vidunderligt hus nu.... topklasse...
hvis jeg må gå lidt mere ind på økonomidelen, hvis det ikke er alt for privat...
som jeg forstår det rigtigt, så købte du huset for 780 000 kr, og efter renoveringen men kun stueetagen er færdig, så er det værd 3,8 mil, og ifølge mægleren så er det oppe på ca. 4,5 mil når førstesalen og alt er færdigt altså, passer det,???
kan man virkelig øge et hus' værdi ved blot at renovere sådan, det stiger jo med ca. 5 gange så meget,,, hvordan kan det være sandt, findes der virkelig folk som vil bruge så mange penge på at købe dit hus, værdien ifølge mægler er sådan, men i virkeligheden så?? er der folk som vil bruge den sum penge, , jeg er ikke inde i det her med husmarkeder heller, så jeg er meget amatør på den del hihiih,
men hvis man siger at for 4,5 mil kan man vel bygge et nyt 2 plans hus med en pæn have med, ville folk foretrække at købe dit hus eller??, hvordan resonnerer folk??,. hvis man kan lide gamle huse med den charme jaa og en god beliggenhed.,,, når jeg hører 4,5 mil s synes jeg det er store penge,...
og hvis jeg må vide, hvor mange penge du har lagt i renoveringen så??. du nævnte at med renoveringen så sparer du 1 mil sammenlignet med at bygge lignende nyt, så må du have renoveret det rigtig billigt...:wow:
men estwing, når du renoverer sådan, med tag, mellem bjælkelag, facade stamme, osv., behøver du ikke at hyre hjælp til sådan noget, så?, tager det ikke lige så meget sammenlignet med at bygge stamer og montere taget på et helt nybygget hus, eller, for det er det samme arbejde og samme mængde materialer??, eller er det billigere bare fordi det er et renoveringsprojekt og ikke et nybyggeri,,
en snedker er du, du kan meget og er helt inde i din sag, men alt det tekniske, er du ikke bange for at huset engang vil falde sammen, hvis du skulle bygge forkert?? det her med tag og etage, det skal jo holde, har du alt den viden, så du føler dig virkelig sikker??
for mange spørgsmål nu ehehe, men håber det ikke generer dig, du er utroligt dygtig skal jeg bare sige..