12,770 læst ·
70 svar
13k læst
70 svar
Skal man købe et gammelt hus og renovere alt eller bygge et nyt hus?
Side 1 af 5
hej alle erfarne husejere, jeg er relativt ung og amatør i det her med huse (aldrig ejet et hus), jeg har en overvejelse, håber nogen kan hjælpe med..
jeg overvejer at købe et gammelt hus, og de fleste jeg ser ligger omkring 1 - 1,4 mio. og de huse skal der renoveres noget, enten et gammelt og grimt køkken, eller et ulækkert badeværelse, jeg som person vil have alt perfekt som jeg vil, dvs. pænt og moderne som mit drømmehus, i hvert fald 99% som mit drømmehus, d^_^b, alt hvad der er grimt skal væk og erstattes med nyt og pænt, gælder både vægge, lister osv..
hvis jeg tænker sådan, er jeg tvunget til at rive hele indvendigt for at skabe nye indre vægge for at få den perfekte planløsning som jeg vil have, og køkkenet og badeværelset skal erstattes med nyt. samt ydre også, tag, facade osv. med denne tanke får jeg jo et ret nyt hus, men det føles måske meget dumt at spilde penge på det der allerede er, eks. indre vægge, mange mener måske at man skal renovere kun det nødvendige og beholde resten som eksisterende for at være sparsommelig..
så mit spørgsmål er, kan nogen give mig tips og råd angående: om man skal beholde husets eksisterende lag og kun renovere det nødvendige og spare penge, eller renovere næsten alt for at få det perfekte hus. er det dyrt at renovere huset, ligger prisen på omtrent det niveau som husleverandørerne har når de indretter huset ved nybyggeri, eller er det billigere når man renoverer selv som privat efterfølgende.