15,243 læst ·
21 svar
15k læst
21 svar
Skal du skyde tagpap på med hæfteklammer. God eller dårlig idé?
Jeg ved ikke rigtig, jeg lagde som sagt T-Emballage's pap og ifølge lægningsinstruktionen der, var det ok at hæfte, men uanset om man brugte klammer eller spik, skulle disse være 'skjulte' hvis jeg husker rigtigt.Bödde sagde:
Dog burde papen vel ikke behøve at blive våd, når tegl eller plade er lagt.
Det er så sandt, men man er jo omhyggelig med at bygge for fremtiden, så det føles trist, at det ikke kommer til at holde i længere tid. Dette gælder en side af vores seks, som skal lægges, så der er tid til at revanchere sigFredrikR sagde:
Der findes godkendt RF klammer men har den rustet, var det tydeligvis ikke den (svindyre) sort, og du kan få problemer med lækage i alle hullerne gennem begge lag.
Medlem
· Västra Götaland
· 136 indlæg
Tegltag er vel næppe "vandtætte", det gælder om at have en god pap under.
Nu er i hvert fald taget lagt, og jeg lagde et pannplåttak, som forhåbentlig ikke lækker 
Nogle gange må man jo acceptere, at det ikke bliver 100 %, og jeg finder vel ikke ud af i min levetid, om det var en dårlig eller god idé med hæfterne...
Dog, til de andre tage jeg lagde om, blev det pappspikpistol og rigtige papspig! Jeg synes, det er ret ofte, man får følelsen af, at "det er bedre, at jeg gør det selv", når det gælder håndværkere. Nu blev det sådan igen, trist...
Nogle gange må man jo acceptere, at det ikke bliver 100 %, og jeg finder vel ikke ud af i min levetid, om det var en dårlig eller god idé med hæfterne...
Dog, til de andre tage jeg lagde om, blev det pappspikpistol og rigtige papspig! Jeg synes, det er ret ofte, man får følelsen af, at "det er bedre, at jeg gør det selv", når det gælder håndværkere. Nu blev det sådan igen, trist...
mirakelasta
flere lertagel tag som jeg har revet. har været tørre, pappen(ej tjärpapp,enklere variant) smuldrer væk.
sen når man har åbnet op et tag for en takkupa. har man blevet overrasket for at det har været så tørt og fint.
da har var jeg og arbejdede i borås og göteborg områderne.
flere lertagel tag som jeg har revet. har været tørre, pappen(ej tjärpapp,enklere variant) smuldrer væk.
sen når man har åbnet op et tag for en takkupa. har man blevet overrasket for at det har været så tørt og fint.
da har var jeg og arbejdede i borås og göteborg områderne.
Klik her for at svare