D09
Hej

Jeg er i gang med at rode med flydespartel i fyrrummet og spekulerer på, om der skal være fald på den overflade, hvor selve tanken står?

Så kommer tanken jo til at hælde lidt, eftersom den har flad bund?

Fald er godt, hvis du planlægger at have vand på gulvet, ellers er det ikke nødvendigt. Tanken kan hæves, det måtte jeg gøre pga. ujævnt gulv.

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
Har ret godt/ kraftigt fald lige nu men blev usikker på, hvordan det bliver med tanken.

Tanken har jo plan bund og vil i så fald blive lidt ujævnt belastet :/

Nogle gange er det bedre at tage til havet ;)

Jeg anvendte runde tankar, og de har jo en sarg rundt omkring, og det bliver ikke så mange kilo i mit tilfælde med 750 liters tankar.

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
Jeg overvejer at bygge en ramme og støbe en betonklods ca. 5-10 cm under tanken, med "voldgrav" mod indvendig væg for evt. vandskade og derefter lægge en celleplast s200 ca. 10 cm tyk som tanken derefter placeres imod. 20 cm almindelig isolering rundt om og maksimalt op til loftet.

Fyret skal bare stå jævnt. Dvs. faldet begynder ca. 20 cm fra fyret.

Dette må jo række, så slipper jeg for min hovedpine så ;) er jo slet ikke stresset ha ha

D09
En celleplast s200 har 80 grader som grænse, må jo være nok til at ligge i bunden?

Jeg ville da gerne have isolering, der kan klare tæt på 100 grader, 80 grader er jo ingen problemer at fyre op til.

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 sagde:
Nog skulle jag vilja ha isolation som klarar nærmere 100 grader 80 grader er jo ingen problem at fyre op til.
Kollade S300, alle har grænse på 80 grader. Men når man 80 grader i bunden på en tank? :)

Men der findes jo anden isolering stenull burde vel fungere. Klart du får 80 grader i hele tanken du skal vel ikke bare bruge dele af den :)

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 sagde:
Men der findes jo anden isolering stenull burde vel virke. Klart du får 80 grader i hele tanken du skal vel ikke bare bruge dele af den :)
Men så reglar man op med noget antager jeg? Ellers bliver stenullen vel meget flad? :)

Undskyld min uvidenhed ha ha

Det er nok bedst det.

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
Det blev cellplast s200.

Skal fastgøre dem jævnt og støbe dem ind med ca. 8 cm ovenpå.

Var tæt på at købe en formplade klasse 250 pga bedre langtidslast, men den klarede kun 70 grader.

Så sikrede jeg mig hellere med 80 grader og en betonsål ovenpå :)

Rigtigt eller forkert vettefan.

D09
Betonggulv med markeret firkant og synlig gulvafløb. En rød skruetrækker og måleværktøj ligger ved siden af. Hjørne af apparat til venstre.

Hvordan ville I have gjort her?

Skal støbe op en kant på 20 cm, hvoraf 10 er cellplast.

Den sorte streg er, hvor støbningen begynder.

Skal jeg støbe ind rør til gulvafløbet (typ 160-rør skåret på midten) Der er et gulvområde med et afløb og sorte streger tegnet for at markere, hvor der skal støbes en 20 cm sokkel, hvoraf 10 cm er polystyren. gennem kanten, eller flytte hele pakken, så gulvafløbet er synligt/tilgængeligt?

Fordelen ved at støbe ind rør til gulvafløbet er, at jeg mindsker rørføring (billigere installation) samt mere isolering rundt tank.

Ulempen bliver, at adgangen til gulvafløbet begrænses.

Hvis jeg flytter pakken, bliver fordele og ulemper omvendt...

Hvordan tænker I?

D09
Gulvinstallation med hvid isoleringsplade og et rødt rør i en rumrenovering. Der er et stativ til venstre.

bliver jo let meget skrald i et fyrrum, som kan lægge sig i gulvafløbet, kan jo blive svært at komme til og rense.

• Synes
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.