1,178 læst ·
12 svar
1k læst
12 svar
Skal bundstykket være forankret i betonpladen, eksist. hus
Jeg har et hus, hvor syllerne tidligere har været fastgjort i regler, som var indstøbt i betonpladen.
Jeg har fjernet de indstøbte regler og således sidder syllerne ikke fast i noget. Jeg har monteret plader på væggen.
Behøver jeg fjerne pladerne og fastgøre syllerne, eller kan jeg undlade at forankre syllerne?
Hvis syllerne skal forankres, hvordan gør jeg det bedst og hvor tæt?
Jeg har fjernet de indstøbte regler og således sidder syllerne ikke fast i noget. Jeg har monteret plader på væggen.
Behøver jeg fjerne pladerne og fastgøre syllerne, eller kan jeg undlade at forankre syllerne?
Hvis syllerne skal forankres, hvordan gør jeg det bedst og hvor tæt?
Absolut et godt valg, men længden på expanderspiken er for kort, hvis man slår en 45mm syll i, da kræves mindst 90mm i længde, gerne 110, hvis man kan bore så dybt uden at risikere noget i betonen..M -MH- sagde:
Tidligere har det været spigret hver 1,5m cirka.M -MH- sagde:
Jeg har købt rustfri betonskrue nu som jeg tænkte fastgøre. Ifølge linket
https://www.proffsmagasinet.se/bygg...ongskruv-utv-c3-1230-x-120-mm-25-pack-3009706
I betragtning af at jeg allerede har sat plader på ydervæggen, så føles det lidt for besværligt at sætte skrue i hvert fag... Jeg tænker mere måske hver 3. meter?
Ville denne fungere som er 100mm? Ville man ikke gerne have noget med større hoved?J Jansson69 sagde:
https://www.proffsmagasinet.se/bygg...panderspik-borr-o6-mm-100-mm-100-pack-3053525
Så det er altså bare at montere ned al gips og osb på ydervæggen da mener du? :/
Den er lidt svagere, bedre med 8mm i diameter, som MH ovenfor foreslog, ja 100mm i længde rækker til en 45mm syld..M mattiasohult sagde:
Ja, desværre skal du forankre væggene bedre end hver tredje meter, husk at ved døre er det ekstra vigtigt med god forankring, da disse smækkes i og dermed skaber besvær for væggen..
Yes et hus udsættes for enorme løftekrafter ved blæst og specielt ved stærkere vinde, men også vindtryk i siddeled kunne flytte væggene, derefter er væggen udsat ved yderdøre da disse ofte smækkes i, opstår der vibrationer og tryk på væggen.
Sav op ruder i vægpladerne 5x5cm eller større, nederst på væggen (nemmest med multimaskine) 60/100cm c/c afstand, så kan du derefter montere vinkelbeslag med skrue ind i syld/vægpind og derefter bore ekspander ned i betonen. Ruderne kan jo derefter lappes igen med gips+spartel alternativt en fodliste, der dækker.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Lägga dekorationssten runt huset, behöver det vara krångligt?
Grund & Markarbeten -
Altangolv 15 år gammalt – behöver jag underhålla eller låta vara?
Altan & Uteplats -
Strömsladden, behöver den vara 16A tålig?
El -
Köldbärarvätska, behöver jag vara orolig?
Värmepumpar -
Hur jämnt behöver golvspån vara innan flytspackel?
Golv