Er ved at bygge garderobe i sønnens værelse og skal sætte skydedøre. Nu viser det sig, at den eksisterende væg er skæv. Der er en forskel på cirka 12 mm fra toppen til bunden. Hvad/hvordan gør man bedst for at "fylde" mellemrummet ud med. Det er tilstrækkeligt at fylde ud længst foran, hvor vi skal montere skydedøren.

F
De skydedøre, jeg satte op, havde en vis justeringsmargen, tror at 12 mm ville fungere. Man satte vinkler op i loftet, og så blev skinnen skruet fast i glidespor i vinklerne. Hvis gulvet er meget skævt, kan det måske være værre, der er jo risiko for nedadbakke for lågerne. Mit system var fra skånske byggvaror og fungerer meget godt.

Ellers må man vel understøtte med enten en skråskåret regel eller tilpassede stykker på de rigtige steder. Sprækken dækkes derefter med en liste.

Edit: hvis spørgsmålet gjaldt den lodrette del, er den måske mere tricky. Hos mig var der nogle mm forskel, og det var muligt at justere døren til at hænge lidt skævt, så mellemrummet mod væggen blev mindre, men uden at lågen ser skæv ud.

Senest redigeret:
fredrik.johansson sagde:
De skydedøre jeg satte op havde vis justeringsmulighed, tror at 12 mm skulle fungere. Man satte op vinkler i loftet og så blev skinnen skruet i glidespor i vinklerne. Er gulvet meget skævt er det måske værre, der er vel risiko for nedadgående for dørene. Mit system var fra skånska byggvaror og fungerer meget godt.

Ellers må man vel understøtte med enten en skæreskåret lægte eller tilpassede stykker på gode steder. Sprækken dækkes så med en liste.

Edit: hvis spørgsmålet gjaldt den lodrette del er den måske mere tricky. Hos mig var der forskel på nogle mm og det var muligt at justere døren til at hænge en smule skævt, så sprækken mod væggen blev mindre, men uden at døren ser skæv ud.
Ja, det er den lodrette del som er skæv.

Du bestemmer helt enkelt hvilken af dørene der skal stå mod denne væg og justerer den, så den passer mod den skrå væg....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.