P
Jeg tænkte på at bygge et skærmtag til cyklerne med en dybde på ca. 230 cm. Vil holde højden på reglarne nede så meget som muligt pga. begrænset højde, da der sidder et vindue på væggen.
Jeg tænkte på 3 stolper af 2 stk. 45x95 som sømmes sammen samt en bærende bjælke på 145 mm og en længde på 3 meter. En vægregel af 45x95 som tagreglarne skal ligge på.
Spørgsmålet er, hvad kan jeg have som mindste dimension på tagreglarne? Der skal ligge pladetag ovenpå.

Hvis jeg forstår dig korrekt, skal spændvidden på tagspærene være 230 cm? Hvis det er tilfældet, kan du klare dig med 45x95, cc 60 cm.

45x70 holder sandsynligvis også, hvis ikke snelasten er for høj. Men du vil sandsynligvis få en meget stor nedbøjning på disse, hvorfor jeg fraråder dem.

P
45x95 lyder som en god idé. Måske skal man bruge almindelige regler og ikke trykimprægneret? 45x95 c24

Peter_K sagde:
45x95 lyder som en god ide. Måske skal man bruge almindelige reglar og ikke trykimprægneret ? 45x95 c24
Der er ingen grund til at bruge trykimprægneret, under et skærmtag. Endnu bedre hvis du bruger c24.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.