1,692 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Skærmtag, mindste dimension på tagspærene ?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 indlæg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2,915 indlæg
Jeg tænkte på at bygge et skærmtag til cyklerne med en dybde på ca. 230 cm. Vil holde højden på reglarne nede så meget som muligt pga. begrænset højde, da der sidder et vindue på væggen.
Jeg tænkte på 3 stolper af 2 stk. 45x95 som sømmes sammen samt en bærende bjælke på 145 mm og en længde på 3 meter. En vægregel af 45x95 som tagreglarne skal ligge på.
Spørgsmålet er, hvad kan jeg have som mindste dimension på tagreglarne? Der skal ligge pladetag ovenpå.
Jeg tænkte på 3 stolper af 2 stk. 45x95 som sømmes sammen samt en bærende bjælke på 145 mm og en længde på 3 meter. En vægregel af 45x95 som tagreglarne skal ligge på.
Spørgsmålet er, hvad kan jeg have som mindste dimension på tagreglarne? Der skal ligge pladetag ovenpå.
Hvis jeg forstår dig korrekt, skal spændvidden på tagspærene være 230 cm? Hvis det er tilfældet, kan du klare dig med 45x95, cc 60 cm.
45x70 holder sandsynligvis også, hvis ikke snelasten er for høj. Men du vil sandsynligvis få en meget stor nedbøjning på disse, hvorfor jeg fraråder dem.
45x70 holder sandsynligvis også, hvis ikke snelasten er for høj. Men du vil sandsynligvis få en meget stor nedbøjning på disse, hvorfor jeg fraråder dem.
Klik her for at svare