Frue og jeg er blevet vilde med "skærgårdslooket" og vil derfor sætte råspont op på væggen i gangen og male den hvid. (Jeg ved…shabby chic :))

Hvordan i alverden gør jeg det bedst?

Væggen er almindelig gipsplade. Hvis jeg sætter tværregler op for at kunne sømme sponten, f.eks. 5mm MDF, og derefter 17mm råspont, vil den stikke 10mm ud over dørkarme og vinduesrammer. Hvordan løser man det problem?

At ignorere tværreglerne og sømme direkte i gipspladen føles jo ikke som en god idé. Overvejede at fræse ud i gipsen og sætte træregerne, men selv da havner sponten et stykke uden for dørkarmene/vinduesrammerne.
At sætte nye dørkarme og vinduesrammer er ikke en mulighed. Heller ikke at fjerne gipsen.

Er der nogen, der har et godt forslag?

Lime? Find reglarne bag gipsen og søm i dem? Du behøver jo ikke rive ned gipsen for at finde dem.

Ola78
Du kan nok løse det med et klackfoder, se billede

• Klackfoder illustration med dimensioner 21x56 mm og tværsnitsvisning.
Henke O sagde:
Lime? Find reglarne bag gipsen og søm i dem? Du behøver jo ikke at rive gipsen ned for at finde dem.
Har allerede tjekket ... har desværre ingen tværreglar i væggene...

Ola78 sagde:
Du kan nok løse det med et klackfoder, se billede
Hmmm...interessant, skal undersøges...tak!

Hvorfor ikke gøre som Henke foreslog. Det mest almindelige i dag er jo at sætte råsponten horisontalt. (Tror at det var det han mente). Så går det jo fint at sømme i de stående reglar.

titanium sagde:
Hvorfor ikke gøre som Henke foreslog. Det mest almindelige i dag er jo at sætte råsponten horisontalt. (Tror at det var det han mente). Da går det jo fint at slå søm i de stående reglar.
+1 på det! Horisontalt bliver mindst lige så flot og "skærgård" som vertikalt og meget nemmere i dette tilfælde...

Sorry, frugan tværnægter horisontale brædder...:)

lasselu sagde:
Sorry, frugan tværnægter horisontella brædder...:)
Trodde bare at det var heste, som tværnægtede ;)
Måske lettere at bytte fruga end at gøre hende tilpas :D
Håber bare hun ikke tværnægter alle horisontella situationer . . .

Njae, men hun er meget for det vertikale...;)

Ja, nogle gange må man jo ställa upp!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.