5,206 læst ·
10 svar
5k læst
10 svar
Skærgårdslook...råspånd på væg. Hvordan?
Frue og jeg er blevet vilde med "skærgårdslooket" og vil derfor sætte råspont op på væggen i gangen og male den hvid. (Jeg ved
shabby chic
)
Hvordan i alverden gør jeg det bedst?
Væggen er almindelig gipsplade. Hvis jeg sætter tværregler op for at kunne sømme sponten, f.eks. 5mm MDF, og derefter 17mm råspont, vil den stikke 10mm ud over dørkarme og vinduesrammer. Hvordan løser man det problem?
At ignorere tværreglerne og sømme direkte i gipspladen føles jo ikke som en god idé. Overvejede at fræse ud i gipsen og sætte træregerne, men selv da havner sponten et stykke uden for dørkarmene/vinduesrammerne.
At sætte nye dørkarme og vinduesrammer er ikke en mulighed. Heller ikke at fjerne gipsen.
Er der nogen, der har et godt forslag?
Hvordan i alverden gør jeg det bedst?
Væggen er almindelig gipsplade. Hvis jeg sætter tværregler op for at kunne sømme sponten, f.eks. 5mm MDF, og derefter 17mm råspont, vil den stikke 10mm ud over dørkarme og vinduesrammer. Hvordan løser man det problem?
At ignorere tværreglerne og sømme direkte i gipspladen føles jo ikke som en god idé. Overvejede at fræse ud i gipsen og sætte træregerne, men selv da havner sponten et stykke uden for dørkarmene/vinduesrammerne.
At sætte nye dørkarme og vinduesrammer er ikke en mulighed. Heller ikke at fjerne gipsen.
Er der nogen, der har et godt forslag?
+1 på det! Horisontalt bliver mindst lige så flot og "skærgård" som vertikalt og meget nemmere i dette tilfælde...titanium sagde:
Klik her for at svare