Y
Sokkel under køkkenskabene. Må skal udskære et stykke ved opvaskemaskinen.
-Har købt en gerings-/kap sav, den virker jo ikke til dette.
-Har bestilt en rundsav, men føles klodset.
-overvejer en sådan simpel håndjapan sav. (haha, efter tusindvis af kr på elmaskiner...)

Men hvordan gør I, der er handy? Hvilket værktøj er bedst til dette ganske så simple indgreb, men stadig noget man skal være lidt omhyggelig med for at få et pænt snit osv.

Hvis soklen allerede sidder på væggen, ville jeg vælge en multimaskine, typ Fein Multimaster.

Hvis listen er løs, ville jeg tage ryksaven.

P
Dyksav

Japansaven er nok den mest kostnadseffektive.

Senest redigeret:
magnu sagde:
Om sockeln redan sitter på väggen ville jeg vælge en multimaskine, typ Fein Multimaster.

Hvis listen er løs, ville jeg bruge rygsaven
Pokkers svært at få det lige med Fein maskine - Eller så er det bare, at jeg ikke har klaret køreprøven på den j**len endnu, efter ngt år. :x

Kan man komme til med stiksaven for så at afslutte med f.eks. en japansav nedad?
Ellers tag løs soklen og brug sænkesav - Klart pænest..

Y
løs er den.
Multimasteren, langsom og bliver lidt skæv på så lang afstand.
Stiksav, godt nok hurtig men tygger så groft..

Men kort sagt, I ville have brugt håndværktøj, hvis I ikke havde en bænkkapsav altså?
Ak, hvor besværligt ;)

Y
slacker sagde:
Ellers tag soklen af og brug dykker - Klart flottest..
Har bestilt en hitachi c7buy rundsav, med styreskinne... tæller den som en dykker?

De ser jo så store ud, føles vanskeligt at lykkes med at save et 5cm højt stykke ud af en måske 15cm høj sokkel.. Men måske er det ikke noget problem...

Senest redigeret:
Yrrol sagde:
Har bestilt en hitachi c7 rundsav, med styreskinne... tæller den som en dyksav?

De ser jo så store ud, føles lidt tricky at få skåret en 5cm høj bit ud af en måske 15cm høj sokkel.. Men det er måske ikke et problem...
Stikken - Fint blad fra bagsiden.. Bliver rigtig smuth... Er det en mulighed måske?

dyksav eller rundsav med styreskinne for at få et lige snit, stiksav for at save ned

Dykker-saven og stiksaven klarer dette.
Rundsaven bliver vanskelig, hvis du skal skære midt i listen.

Japansaven tager måske 10 minutter og kræver ikke så meget besvær.

Derfor stemmer jeg på japansaven.

Y
Suk nu når jeg googlede billeder af dyksav så indser jeg at det var det som tømreren brugte til alt det jeg skal lave.

Altså har jeg bestilt en dyr rundsav med skinne unødigt.. :(
-heldigt det er en lang weekend så jeg kan undersøge hvilken dyksav der er mest populær og lave en ordreændring..

Man har aldrig fine værktøjer uden grund... ;)

Yrrol sagde:
Suk, nu når jeg googlede billeder af en dyksav, så indser jeg, at det var det, som tømreren brugte til alt det, jeg skal lave.

Altså har jeg bestilt en dyr rundsav med skinne forgæves.. :(
-held og lykke at det er en lang weekend, så jeg kan undersøge, hvilken dyksav der er mest populær og lave en ordreskift..
Ikke et så sort valg - I overensstemmelse med mange tråde angående Makita vs. Festool.

http://www.axminster.co.uk/makita-sp6000k1-plunge-saw-and-14m-rail-prod656310/

Dalbotös sagde:
Man har aldrig fine værktøjer unødvendigt... ;)
Kunne ikke have sagt det bedre selv! :wow:

Y
Makita SP6000K1 altså... 6000kr klassen.. Det har jeg ikke råd med nu jo, selvom jeg afbestiller c7'an som koster halvdelen af det. :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.