7,268 læst ·
26 svar
7k læst
26 svar
hvordan havde I skåret et stykke fra gulvsokkel?
Side 1 af 2
Sokkel under køkkenskabene. Må skal udskære et stykke ved opvaskemaskinen.
-Har købt en gerings-/kap sav, den virker jo ikke til dette.
-Har bestilt en rundsav, men føles klodset.
-overvejer en sådan simpel håndjapan sav. (haha, efter tusindvis af kr på elmaskiner...)
Men hvordan gør I, der er handy? Hvilket værktøj er bedst til dette ganske så simple indgreb, men stadig noget man skal være lidt omhyggelig med for at få et pænt snit osv.
-Har købt en gerings-/kap sav, den virker jo ikke til dette.
-Har bestilt en rundsav, men føles klodset.
-overvejer en sådan simpel håndjapan sav. (haha, efter tusindvis af kr på elmaskiner...)
Men hvordan gør I, der er handy? Hvilket værktøj er bedst til dette ganske så simple indgreb, men stadig noget man skal være lidt omhyggelig med for at få et pænt snit osv.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 indlæg
Japansaven er nok den mest kostnadseffektive.
Senest redigeret:
Pokkers svært at få det lige med Fein maskine - Eller så er det bare, at jeg ikke har klaret køreprøven på den j**len endnu, efter ngt år. :xmagnu sagde:
Kan man komme til med stiksaven for så at afslutte med f.eks. en japansav nedad?
Ellers tag løs soklen og brug sænkesav - Klart pænest..
løs er den.
Multimasteren, langsom og bliver lidt skæv på så lang afstand.
Stiksav, godt nok hurtig men tygger så groft..
Men kort sagt, I ville have brugt håndværktøj, hvis I ikke havde en bænkkapsav altså?
Ak, hvor besværligt
Multimasteren, langsom og bliver lidt skæv på så lang afstand.
Stiksav, godt nok hurtig men tygger så groft..
Men kort sagt, I ville have brugt håndværktøj, hvis I ikke havde en bænkkapsav altså?
Ak, hvor besværligt
Har bestilt en hitachi c7buy rundsav, med styreskinne... tæller den som en dykker?slacker sagde:
De ser jo så store ud, føles vanskeligt at lykkes med at save et 5cm højt stykke ud af en måske 15cm høj sokkel.. Men måske er det ikke noget problem...
Senest redigeret:
Stikken - Fint blad fra bagsiden.. Bliver rigtig smuth... Er det en mulighed måske?Yrrol sagde:
dyksav eller rundsav med styreskinne for at få et lige snit, stiksav for at save ned
Suk nu når jeg googlede billeder af dyksav så indser jeg at det var det som tømreren brugte til alt det jeg skal lave.
Altså har jeg bestilt en dyr rundsav med skinne unødigt..
-heldigt det er en lang weekend så jeg kan undersøge hvilken dyksav der er mest populær og lave en ordreændring..
Altså har jeg bestilt en dyr rundsav med skinne unødigt..
-heldigt det er en lang weekend så jeg kan undersøge hvilken dyksav der er mest populær og lave en ordreændring..
Ikke et så sort valg - I overensstemmelse med mange tråde angående Makita vs. Festool.Yrrol sagde:Suk, nu når jeg googlede billeder af en dyksav, så indser jeg, at det var det, som tømreren brugte til alt det, jeg skal lave.
Altså har jeg bestilt en dyr rundsav med skinne forgæves..
-held og lykke at det er en lang weekend, så jeg kan undersøge, hvilken dyksav der er mest populær og lave en ordreskift..
http://www.axminster.co.uk/makita-sp6000k1-plunge-saw-and-14m-rail-prod656310/