51,854 læst ·
15 svar
52k læst
15 svar
Skære lecablokke pænt og enkelt?
Side 1 af 2
Køb billigste tigersav og sådan et blad. https://www.bauhaus.se/tigersagbl-s...MI1NSt7ou_2AIVDzwbCh3MxgrDEAQYASABEgJiR_D_BwE
En fukssvans på loppemarked til 10:- eller nærmeste jula, biltema..... Max 50:- for en sav, den er fint nok til at dele to lecablokke, dele ikke kløve.jarlh sagde:
Det går helt udmærket med almindelig fukssvans, den bider godt igennem første blok, ret sløv men fungerer på mindst ti blokke, det tager bare længere tid.
Mvh P-A
Løsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 indlæg
Har du ingen rundkørsel? Køb en billig kapskive til Sten så går det fint
Jeg plejer at bruge et løst yxehoved og en hammer. Man holder yxehovedet mod klodsen og banker på det med hammeren. På den måde laver man en anvisning hele vejen rundt. Derefter slår man hårdere, så klodsen sprækker. Ikke lige så anstrengende som med fukssvans, og værktøjerne bliver ikke slidt ud ud over redning efter to snit.
Det er nok det enkleste forslag indtil nu, spørgsmålet er, hvor godt snit ts vil have, ellers er det +1 til dig fra mig, hej, hej...A Avemo sagde:Jeg plejer at bruge et løst øksehoved og en hammer. Man holder øksehovedet imod blokken og slår på det med hammeren. På den måde laver man en anvisning hele vejen rundt. Derefter slår man hårdere, så blokken revner. Ikke lige så anstrengende som med fukssvans, og værktøjerne bliver ikke slidt op ud over redning efter to snit.
Hmm, måske tid til, at jeg skal tage natten.
/P-A
Jeg købte lecablokkene 4. jan 2018, og startede også tråden, fordi jeg undrede mig over, hvordan jeg skulle skære lecablokkene pænt, enkelt og billigt.A Alko sagde:
Dagen efter kontaktede jeg min slægtning og spurgte, om jeg kunne komme forbi betonfabrikken og få det ordnet. Han svarede ja, og jeg skrev så indlægget om, at jeg skulle til betonindustrien, så ingen behøvede at engagere sig mere i tråden.
Betonfabrikken var stor, mørk og ret beskidt. At skære lecablokke pænt var ikke noget problem for en professionel med professionelt udstyr. Desuden var dette både gratis og let for mig.
Derefter spraymalede jeg lecablokkene og klædte dem ind i gumminet (skridbelægning). Bedste og billigste højttalerstativer.