Hej!

Jeg skal skære mit 30x30 klinker ned til mindre stykker for at lægge omkring faldet.

Klinkeret jeg har i dag har en fas på måske 8 grader. Jeg kan jo ordne det ved at lade den ene side af klinkeret hvile på et træstykke, når jeg skærer, men det skaber lidt problemer.

Skal man have denne fas? Det føles som om, den måske er der for at få pladen ud af formen ved produktion.

Senest redigeret:
Kan tilføje, at jeg skærer med et savbord til klinker (diamantskive i vand).

Fremfor alt bliver det jo ikke så pænt med helt lige kanter. Det ser meget "afskåret" ud. Hvorfor ikke lægge en mindre flise af samme slags eller mosaik i bruseren?

Desværre findes der kun 30x30 af den slags, vi vil have. Det er i et bryggers og i en bagindgang, det skal ligge, så mosaik bliver nok meget underligt.

Fasning gør det jo ikke bare visuelt pænere men også mere behageligt at gå på. Nu var det jo i øvrigt ikke en bruser, så hovedsageligt er det vel et spørgsmål om udseende.

Det er sandsynligvis muligt at fase (lidt) med en sliberondel. Mest bare for at fjerne den skarpe kant. Derefter afhænger det af, om klinkeren er gennemfarvet eller ej. Er den ikke gennemfarvet, bliver kanten sandsynligvis hvid eller hvilken bundfarve godset nu har.

De er gennemfarvede. Jeg kan have udtrykt det lidt dumt. De er faset med en radius på nogle mm og så er de ikke helt vinkelrette i kanten, men de afviger måske med 8 grader, tænk bunden af en pyramide.

Den lille fasning vil jeg slibe frem, men det er netop pyramideformen, jeg undrer mig over. Sidder på mobilen nu, men jeg kan ordne et billede senere.

Nu har du måske allerede skåret, men da jeg i går købte klinker, var jeg i dag ude og kiggede på kanten. De er ikke faset, men i stedet lavet som en dobbeltsandwich, hvor den nederste sandwich var et par mm bredere, hvilket giver samme "funktion". Ved ikke hvad de (kanterne/fasningen) gør, men hvis det ser ud til at være sådan på fliser generelt, så er der sikkert en grund.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.