Jeg har et sted, hvor jeg ville have brug for at skære og lægge nogle stykker 20mm selvbærende granitkeramik. Dvs. sådanne selvbærende plader, der er 600x600 og 20mm tykke. Er det muligt at skære sådanne med en almindelig flisesav, der vådskærer i vandbad?

Det afhænger af, hvad man mener med "almindelig flisesav".

Det kan også gøres med en vinkelharry.

Almindelig flisesav. Jeg mener en simpel lille bordrundsav, som sælges i byggemarkederne for billige penge.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Det er jo svært at give dig et godt svar, hvis du ikke vil være specifik med hvilken sav du har. Jeg foreslår, at det ikke fungerer specielt godt, selvom det skulle være muligt at tage enkelte fliser, hvis du har en meget god klinge.

Foreslår at du lejer f.eks. en Husqvarna TS73R med en passende klinge. Koster næsten ingenting og sparer masser af tid, hvis du skal skære lidt mere.

• Synes
Bästerortarn
  • Laddar…
O Olf Oggler sagde:
Vanlig kakelsåg. Jag syftar på en enklaste liten bordssåg som säljs i byggladorna för billiga pengar.
Går, gör det säkert. Dock tror jag inte att du vill, då det kommer att ta väldigt lång tid att bara såga en platta. Jag tror det är bättre att hyra eller även köpa en större modell, där sågklingan dras över plattan. Jag köpte själv en på Jula för ca 2500kr, när jag tröttnade på min lilla bordssåg.

Jeg kan nu rapportere, at det går fint at save 20mm granitkeramik med en sådan enkel sav. Begrænsningen er nok bordet til overfladen, som giver lidt spinkelt støtte til 90x60-klinker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.