Hej, har brug for at skære ca. 5mm af en nymalet planke (over køleskabet) og overvejer, hvordan jeg bedst gør dette (bedste måde uden at flosse planken på den nymalede overflade).

1 - Elhøvl
2 - Stiksav
3 - Multiværktøj

Jeg forstår jo, at jeg bør sætte tape (ved dog ikke hvilken type tape for at holde sammen uden at flosse)

Jeg kan forestille mig, at stiksaven og multiværktøjet bliver svære at save med, da det er så lidt, der skal fjernes, samtidig med at elhøvlen kan være svær, da jeg ikke kan gå langs med planken hele vejen. Tager gerne imod tips

Dyksav/cirkelsav/bordsav. Hverken stiksav eller multiværktøj giver særligt lige snit.

En skarp rygsav og et bræt som støtte at save imod.

Findes ingen mulighed som jeg ser det for at bruge disse save, da det er en del af skabskonstruktionen, der skal skæres væk i overkanten på køleskab. Så arbejdsstillingen føles ikke okay, værktøjerne mangler også. I værste fald, hvis snittet ikke bliver lige, må jeg sætte en eller anden form for liste for at skjule det.

Mazen Mazen sagde:
En skarp rygsav og et bræt som støtte at save imod..
Det er en sådan man bruger ved vinduesblegning ikke? Den tænkte jeg ikke på.

Rygsaven virker kun den første decimeter. Så rammer ryggen brættet...
Jeg antager, at brættet skal skæres langs med? Det går selvfølgelig, hvis man holder saven meget fladt, men så kommer man ikke helt ind til væggen eller hvad det nu er, som elhøvlen skulle ramme.

useless useless sagde:
Ryggsågen virker kun den første decimeter. Så rammer ryggen brættet...
Jeg antager, at brættet skal skæres langs med?
Den skal skæres langs med, men det kommer nok til at virke, da jeg har en sådan fra da jeg satte vinduesblik og kunne gå fra kant til kant.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.