H
Vi er i slutfasen af en renovering af et funkishus fra 1930'erne. Sidste sommer byggede vi en ny altan med et nyt rækværk, men vi mangler stadig en plade til rækværket. Vi har tænkt os en flot sinusplade typisk for funkishuse fra 1930'erne - tænk Gärdet eller Södra Ängby.

Hvad jeg ikke forstår, er, hvordan man får fat i en plade, der passer. Alle plader, jeg finder, er omkring 110 cm brede og lægges overlappende. Samlingerne synes jeg er ret synlige, og når man ser på ældre altaner, kan jeg ikke finde nogen samlinger, hvorfor jeg er på udkig efter bredere plader. Det føles som om, jeg har tjekket alle grossister for stål eller aluminiumplader uden held. Nogen der ved, om der findes bredere segmenter end godt 1m.

• Funkisbygning fra 1930'erne med nye altaner uden synlige samlinger, om vinteren. Sne dækker jorden, og træer ses udenfor bygningen.
  • Balkon i funkisstil fra 1930'erne med et bølgeformet rækværk uden plade, set fra siden, omgivet af træer mod en overskyet himmel.
  • En moderne funkisinspireret bygning med en balkon, hvor der mangler en bred sinusplade på gelænderet for at fuldføre designet.
Tjek med hogstad aluminium, for øvrigt så er det sammensat på det første billede..

H
Det skal jeg, men på hjemmesiden står der, at bredden er godt en meter, men jeg skal dobbeltjekke. Tak

Senest redigeret:
H
T Taxture sagde:
[link]

Hurtig googling ;)
Desværre er plåten kun en meter bred, hvis jeg har forstået sælgeren på ekonomistål korrekt. Ellers et godt alternativ

H
plåtrickard plåtrickard sagde:
Kolla med hogstad aluminium, för øvrigt så er det skarvet på første billede..
Men det er vel bare nogen skarv? Ikke en skarv hver meter som det bliver med smallere plader på kun en meter? Billedet er dog lavopløst så det er svært at se.

H
H HenrikNe sagde:
Pokab i Malung,
www.pokab.se
Pokab skal jeg tjekke med. Tak for tipset

• Synes
lob
  • Laddar…
Svar gerne her senere, hvis du finder nogen :)

H
Klaugust Klaugust sagde:
Skriv gerne her senere, hvis du finder nogen :)
Det skal jeg, men mind mig gerne om, hvis der ikke er noget svar inden for en måned, for så har jeg glemt det.

Alle altaner jeg har set er sammensat .. (ret mange.. Er plåtslagare..)

H
Alle altaner jeg har set er sammensat .. (ret mange.. Er blikkenslager..)

H
Alla balkonger jeg har set er sammensat .. (rigtigt mange.. Er plåtslagare..)
H hanson#16 sagde:
N
Nu lyder jeg som en idiot, men er du sikker? Når jeg kigger på lidt ældre altaner med sinusplåt, så jo, der er selvfølgelig en samling, men ikke en samling for hver meter, som synes at være standard på nye plåtar. Eller overser jeg samlingen?

H
Her ser det fx ud til at være omkring 2m skarv synes jeg?

• En hvid altan med metalblomsterkasser på en lys murstensvæg, set fra en græsplæne.
H
Ikke her heller. Jeg bliver forvirret, for jeg har haft en god plåtslagare her, som jeg har diskuteret det samme med, og han siger det samme, at det er normalt med kortere plader på en meter. Og ekonomistål som sælger klassisk sinusplade siger også det samme. Men når jeg kigger på ældre altaner, ser jeg ikke samlingerne. Begynder at tro, at jeg har fået neglekt for samlinger ;)

• Tre altaner på en flervejset bygning med ribbet grøn pladehæng. Den nederste altan har tydelige skader på undersiden.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.