Vi er i slutfasen af en renovering af et funkishus fra 1930'erne. Sidste sommer byggede vi en ny altan med et nyt rækværk, men vi mangler stadig en plade til rækværket. Vi har tænkt os en flot sinusplade typisk for funkishuse fra 1930'erne - tænk Gärdet eller Södra Ängby.
Hvad jeg ikke forstår, er, hvordan man får fat i en plade, der passer. Alle plader, jeg finder, er omkring 110 cm brede og lægges overlappende. Samlingerne synes jeg er ret synlige, og når man ser på ældre altaner, kan jeg ikke finde nogen samlinger, hvorfor jeg er på udkig efter bredere plader. Det føles som om, jeg har tjekket alle grossister for stål eller aluminiumplader uden held. Nogen der ved, om der findes bredere segmenter end godt 1m.
Hvad jeg ikke forstår, er, hvordan man får fat i en plade, der passer. Alle plader, jeg finder, er omkring 110 cm brede og lægges overlappende. Samlingerne synes jeg er ret synlige, og når man ser på ældre altaner, kan jeg ikke finde nogen samlinger, hvorfor jeg er på udkig efter bredere plader. Det føles som om, jeg har tjekket alle grossister for stål eller aluminiumplader uden held. Nogen der ved, om der findes bredere segmenter end godt 1m.
Bedrevidende
· östergötland
· 2 769 indlæg
Tjek med hogstad aluminium, for øvrigt så er det sammensat på det første billede..
Bedrevidende
· östergötland
· 2 769 indlæg
Alle altaner jeg har set er sammensat .. (ret mange.. Er plåtslagare..)
plåtrickard sagde:
Nu lyder jeg som en idiot, men er du sikker? Når jeg kigger på lidt ældre altaner med sinusplåt, så jo, der er selvfølgelig en samling, men ikke en samling for hver meter, som synes at være standard på nye plåtar. Eller overser jeg samlingen?H hanson#16 sagde:
Ikke her heller. Jeg bliver forvirret, for jeg har haft en god plåtslagare her, som jeg har diskuteret det samme med, og han siger det samme, at det er normalt med kortere plader på en meter. Og ekonomistål som sælger klassisk sinusplade siger også det samme. Men når jeg kigger på ældre altaner, ser jeg ikke samlingerne. Begynder at tro, at jeg har fået neglekt for samlinger